Gå til innhold

Disk gikk fra 186 til 127gb etter formatering

Homme

Anbefalte innlegg

Hei. Formaterte nylig en 200gb wdc disk grunnet masse feil på bland annet filsystem. Men etter jeg formaterte den ble den plutselig registrer som 127gb og ikke 186 som før. Har også 2 andre 200gb wdc disker og de blir registrert som

186gb. Det at en disk blir registrer som 127gb er jo ikke no problem egentlig, men med tanke på at andre disker blir registrer riktig er det noe rart.

Noen som har noen forslag til hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har erfart det samme etter partisjonering med det elendige partisjoneringsverktøyet som fulgte med Windows. (ControlPanel=>Admin.Tools=>Comp.Management=>Disk Management e.l.)

Fraråder alle med disker på over 120GB å bruke det til partisjon/formatering. :p

Jeg vil gjette at dersom du bruker Partition Magic og sletter partisjonen (og lager en ny en), kan ting gå tilbake til "normalt".

Edit: Og disken ble forøvrig registrert som 200GB FØR jeg brukte det crappet. :p

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Ah, nå kom jeg på en mulighet:

slett partisjonen (med Pmagic), bytt "plass" på disken (Master/Slave, Primary/Secondary IDE-channel).

lag ny partisjon med Pmagic.

Det var vel det jeg måtte gjøre da det skjedde med meg.

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Ille at folk insisterer på at det er et problem med windows når de andre store diskene til kolleckio funker utmerket :realmad:

Men hvordan går det kolleckio, prøvd med pm?

Dersom du tenker på meg, er dette noe jeg har opplevd selv, ikke pga. windows i seg selv, men pga. en partisjoneringsutil. innebygd i windows som tydeligvis ikke takla store disker :no:

Mens andre 200gb disker på samma maskinen funka helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...