Homme Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hei. Formaterte nylig en 200gb wdc disk grunnet masse feil på bland annet filsystem. Men etter jeg formaterte den ble den plutselig registrer som 127gb og ikke 186 som før. Har også 2 andre 200gb wdc disker og de blir registrert som 186gb. Det at en disk blir registrer som 127gb er jo ikke no problem egentlig, men med tanke på at andre disker blir registrer riktig er det noe rart. Noen som har noen forslag til hva som er feil? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
Homme Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 har ærlig talt lest sticky'en før jeg la ut en ny tråd da, men fant ikke no om akkurat dette problemet. Med tanke på at de andre diskene blir riktig registrert Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Var dette OS-disken din? Da må du ikke finne på å skrive noe til de andre diskene dine. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) nei var ikke os-disken. Endret 13. oktober 2004 av kolleckio Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Følg uansett oppskrifta i sticky Lenke til kommentar
Homme Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Har gort alt som står i sticky'en. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Gutter det er 1. enkelt svar på dette, du hadde tidligere servicepack 1. på din pc, men nå har du ikke det , ihvertfall ikke når du installerte windowsen, så prøv å installer den. Jeg kan GARANTERE at det er det som gjør det. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 har fortsatt sp1 da det ikke var os-disk (samme disk som jeg har programmer og sånnt på) Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 har fortsatt sp1 da det ikke var os-disk (samme disk som jeg har programmer og sånnt på) Følg reg edit oppskrifta åsså etter på bruker du Partion magic 7.0 for å finne den partisjonen som du mangler....... Lenke til kommentar
Homme Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 sier som jeg har sagt før: har gjort det som står i sticky'en det gjelder også den reg edit tingen. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Du kan jo bare slette den nåværende partisjonen å lage en ny...da burde max størrelse på disken bli hele diskens kapasitet (Husk SP1) Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Har erfart det samme etter partisjonering med det elendige partisjoneringsverktøyet som fulgte med Windows. (ControlPanel=>Admin.Tools=>Comp.Management=>Disk Management e.l.) Fraråder alle med disker på over 120GB å bruke det til partisjon/formatering. Jeg vil gjette at dersom du bruker Partition Magic og sletter partisjonen (og lager en ny en), kan ting gå tilbake til "normalt". Edit: Og disken ble forøvrig registrert som 200GB FØR jeg brukte det crappet. Endret 13. oktober 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Homme Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 har sletta partisjonen og lagd ny sånn ca. 1000 ganger, men skal prøve med partison magic. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Skaff deg SP1 så finner du resten. Ja, jeg vet at du har lest sticky og jada jada, men det er windows som er problemet her uansett. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Kevlar: vis du hadde lest postene over så hadde du sett at jeg har sp1. Og testa nå Partition Magic uten hell Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Ah, nå kom jeg på en mulighet: slett partisjonen (med Pmagic), bytt "plass" på disken (Master/Slave, Primary/Secondary IDE-channel). lag ny partisjon med Pmagic. Det var vel det jeg måtte gjøre da det skjedde med meg. Endret 13. oktober 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
oycob Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ille at folk insisterer på at det er et problem med windows når de andre store diskene til kolleckio funker utmerket Men hvordan går det kolleckio, prøvd med pm? Lenke til kommentar
Homme Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Testa det [ReXoR] sa nå og det funka desverre ikke :S Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ille at folk insisterer på at det er et problem med windows når de andre store diskene til kolleckio funker utmerket Men hvordan går det kolleckio, prøvd med pm? Dersom du tenker på meg, er dette noe jeg har opplevd selv, ikke pga. windows i seg selv, men pga. en partisjoneringsutil. innebygd i windows som tydeligvis ikke takla store disker Mens andre 200gb disker på samma maskinen funka helt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå