Gå til innhold

klokker Xp-2800+ bra?

Shotherra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eneste du kan håpe på er å finne en brukt en på f.eks qxl eller bruktmarkedet her

mene du kan likegodt kjøpe en xp-m 2400+ fra itbutikken.no

den klokker i nesten alle tilfeller over 2,5ghz og en del tilfeller over 2,6ghz. plus at den er 35watt og ulåst mp på :D

Lenke til kommentar
eneste du kan håpe på er å finne en brukt en på f.eks qxl eller bruktmarkedet her

mene du kan likegodt kjøpe en xp-m 2400+ fra itbutikken.no

den klokker i nesten alle tilfeller over 2,5ghz og en del tilfeller over 2,6ghz. plus at den er 35watt og ulåst mp på :D

Ja, men hvor finner jeg 35w utgaven da? Det er jo 2 stk der så jeg regner med at den ene er 35w og den andre er 45w...

Fsb`en på hk\et blir jo bare 133mhz, men hvis jeg øker den til 166mhz vil jeg da klokke pci/agp frekvens?

Er det et bra hk der som egner seg til overklokking? helst msi... (helst med agp/pci lås)

BTW; hvor mye tilsvarer 2.5 ghz i Xp hastighet?

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Ok. Men jeg har et MSI KT3V.. Igrunnen egner det seg ikke så godt til overklokking slik jeg har forstått. Det er ikke apg/pci lås på det..

Vil helst ikke øke Fsb no mer med tanke på at jeg ikke kan låse frekvensen + at jeg har riktig hastighet hitil.....

Anbefaler dere et nytt hk?

Lenke til kommentar
Ok. Men jeg har et MSI KT3V.. Igrunnen egner det seg ikke så godt til overklokking slik jeg har forstått. Det er ikke apg/pci lås på det..

Vil helst ikke øke Fsb no mer med tanke på at jeg ikke kan låse frekvensen + at jeg har riktig hastighet hitil.....

Anbefaler dere et nytt hk?

når du skal klokke, er AGP/PCI lock en veldig viktig ting, selv må jeg nødt til å ha dette ellers tørr jeg ikke klokke, siden det kan ødlegge både harddsiker med mye data + at skjermkort kan ta kvelden. så dette er etter min menig er utrolig viktig ting og ha. så ja du burde nok kjøpe nytt Hk, et av de beste til socket A er ABIT NF7-S v2.0 til rundt 600.-kr nå. det har AGP/PCI lock Nforce 2 og Serial ATA muligheter. dessuten er det veldig klokke venlig. men når vi først er inne på det. du har ikke vurdert å heller få tak i et AMD64 system på socket 754 da? det vil jo ikke bli sånn helt vannvittig mye dyrere og du vil få en mye bedre ytelse med AMD64 system.

F.eks

Hovedkort : Asus K8N Norforce 3 250Gb 825.-kr (socket 754)

CPU : AMD Ahtlon 64 3000+ socket 754 2.0Ghz 1550.-kr (BOXED)

så dette kommer på under 2500.-kr, men hvis du kansje klarer å vente ennda litt. og være litt tolmodig, så kan du vente til AMD ahtlon 64 3500+ på Socket 939 med dobble minnekanaler blir billigere. det er den plattformen AMD skal gå over til, og Bli AMD's "standard" sockel.

Blir veldig mye informasjonen, beklager det. men så vet du mulighetene nå ihvertfall. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...