Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Vet at dette har blitt spurt om før, men tror ikke jeg er i samme situasjon som dem som startet de forrige trådene. Saken er at i går og i dag har jeg lagt merke til høyfrekvent piping fra maskinen min, en CL 56. Vi vet alle at Compal har hatt problemer med det på maskinene deres før, men dette er noe annet. Jeg lurer på om det ikke kom etter at jeg begynte å bruke maskinen min som en nedlastningsmaskin over natten. Dette skiller seg også fra de gamle sakene hvor det var viften som "gnisset" litt. Jeg mistenker nå at det er harddisken. Lydene som kommer er pip-pip-pip-pip, hele tiden. Er dette slike lyder som en harddisk på nippet av selvutslettelse lager? Håper på hjelp. Lenke til kommentar
ols Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 kan du sette hd til å stoppe etter et visst antall minutters inaktivitet, i strømspareinstillinger. så vil du jo få slått fast om det er den. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Kommer lyden i jevne impulser, eller er den sterkere når du beveger musepekeren f.eks?? Jeg har selv hatt problem med høyfrekvent piping på laptoper med amd cpu, men aldri intel... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Kommer lyden i jevne impulser, eller er den sterkere når du beveger musepekeren f.eks?? Jevne impulser. ols: Skal teste det. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Siden det er jevne impulser, er det ikke cpu (virker ikke sånn). Godt mulig det kan være et lager på harrdisken eller noe som er litt gåent... Er bare å sette laptopen til å slå av harddisker i strømalternativer etter 3 min, og så vente å se om lyden blir borte.. =) Endret 13. oktober 2004 av sesteen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå