Gå til innhold

ser denne htpcen grei ut?

Anbefalte innlegg

jeg har skal kjøpe meg en htpc. med litt hjelp har jeg kommet fram til dette oppsettet:

https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?waggon=1

ser dette greit ut?

vil de forskjellige delene passe sammen?

noen forslag til forbedringer?

er aopens tvtuner kort bra, eller bør jeg bruke et annet? kjøper isåfall winfast 2000 xp expert edition.

skal bruke dataen til å ta opp og se på tv, se på filmer(mest dvd), skolearbeid og internett. filmer og tvprogrammer kommer jeg til å se på tv, mensresten skal jeg bruke en dataskjerm til.

det kabelgreiene på slutten der ante jeg ikke hva jeg trengte til pcen, så jeg bare trykte på noe.

Endret av audunk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, den funker fint på denne pcen...

prøver å klippe og lime fra siden da.

AOpen XC Cube AV EA65-II - DT - 0 - RAM 0 MB - HD: ingen - LAN EN, Fast EN, Gigabit EN - Skjerm : ingen

( AOPEN, Kabinetter )

(Leveringsdato: 19-10-2004) 3.094,58 3.094,58 -

Prosessor - 1 x Intel Celeron 2.4 GHz ( 400 MHz ) - FC-PGA2 - L2 128 kB - Boks

( INTEL, Processor )

(Leveringsdato: 18-10-2004) 602,24 602,24

NEC ND 2510A - DVD±RW (dobbeltnivås)-stasjon - intern - DVD±RW (dobbeltnivås) - 5.25" - IDE

( NEC, DVD-Recordere )

(Leveringsdato: 18-10-2004) 685,61 685,61

Elixir - Minne - 512 MB x 1 - DIMM 184-pin - DDR - 400 MHz / PC3200 - 2.6 V

( ELIXIR, Ram )

(Leveringsdato: 18-10-2004) 660,38 660,38

AOPEN TV-TUNER CARD FOR CUBE

( AOPEN, Kabinet-dele )

(Leveringsdato: 19-10-2004) 414,66 414,66

Seagate Barracuda 7200.7 Plus - Harddisk - 200 GB - intern - 3.5" - ATA-100 - 40 pin IDC - 7200 opm - buffer: 8 MB

( SEAGATE, Harddiske )

fant alt på www.itbutikken.no

Lenke til kommentar
jeg har skal kjøpe meg en htpc. med litt hjelp har jeg kommet fram til dette oppsettet:

https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?waggon=1

Denne linken tar meg til inboxen på Hotmail-kontoen min, men det betyr ikke at du ved å trykke på den kan lese min mail.. ;)

Tilbake til topic, har du vurdert en AMD XP -m prosessor i lag med en Nforce 2-basert barebone? AMD XP -m prosessorene yter (myye) bedre enn Celeron, i tillegg til at de utvikler mindre varme (= mindre kjøling/støy).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmmm, jaja, pirk pirk, nei har ikke vurdert det, men kanskje jeg burde kjøpe det hvis den er mer stillegående?

jeg er åpen for alle forslag til forbedringer! så lenge det ikke blir så veldig mye dyrere?

men hvordan vet jeg at den passer i dataen jeg skal kjøpe da? og hva er denne nforce 2-baserte saken du snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...