Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-17 19:35, norway skrev:

Hei.

Jeg har blitt frarådet å kjøpe RAM av ulike hastigheter , men hvorfor lurer jeg på?

Hva skjer om jeg blander alikevell?

Sikker på att du ikke blander hastigheter og størrelsen på ram-brikken? Forskjellige størrelser går helt fint f.eks 256 og 512 er det ikke noe problem og kjøre sammen. Men PC2100 og PC2700 er ikke anbefalt!

Lenke til kommentar

Det går fint å sette sammen brikker som er beregnet til forskjellige hastigheter. ALLE PC133 brikker kan selvfølgelig kjøres på PC100 hastigheter. Du kan sammenligne det med f.eks topphastigheten på en bil. Dersom bilen er god for å kjøre 300km/t, så har den selvfølgelig ikke problem med å kjøre 200km/t. (Kanskje en teit sammenligning, men dere forstår hva jeg mener)

Bakdelen med å kjøre flere minnebrikker som er beregnet til forskjellig minnehastighet, er at alle minnebrikkene må kjøre på den hastigheten som er spesifisert for den tregeste.

En helt annen ting, er kompatibiliteten på hovedkortet og forskjellige brikker. Det kan godt være at hovedkortet ikke er kompatibelt med forskjellige minnebrikker. Det kan derfor være en fordel å handle flere brikker av samme merke, for da vet du at hovedkortet klarer å fungere sammen med minnet.

Lenke til kommentar

Jeg har 1 100mhz og 1 133. Går helt fint det. (det er p.g.a. at dusten i butikken sa at det var 133 mhz :evil: ...oppdaga ikke at det var 100 før lenge etterpå)

[ Denne Melding var redigert av: EnD.R.E. på 2002-05-19 17:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...