Raj Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 har litt problemer me å komme meg på internett .. har trådløs kobling til ruteren og kortet finner den og motsatt vei men internett vil ikke fungere.. har prøvd me en del forskjellige konfigurasjoner av ruteren og nettverket i xpen men til ingen nytte . Jeg klarer faktisk å logge meg på kaaza og laste ned så jeg har kontakt med isp'en men IE eller MSN eller andre programmer vil ikke fungere .. Prøver man å logge seg på MSN så står det at pcen kan være bak en brannmur.. har ikke brannmuren på i xpen og heller ikke på ruteren, har zonealarm og panda antivirus. har prøvd å avinstalere dem og se om det er dem som blokkerer eller er problemet men det var det ikke.. håper noen kan hjelpe meg med dette så jeg slipper å formatere hardisken, har en del ting som er viktige for meg som jeg ikke har plass til å ta backup av.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvilken ISP, og hvilket utstyr har du utplassert fra denne? Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det er ganske sannsynlig at ZoneAlarm sperrer ie og msn for deg. Det er ikke noe galt med nett tilkoblingen siden kazaa kommer ut. Prøv å nullstille hvilke applikasjoner ZoneAlarm sperrer. Lenke til kommentar
Raj Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei, takker for hjelpen.. men fant ut at jeg måtte sette DNS'ene manuelt siden jeg kjører ruter, er rart men men .. men nå fungerer alt .. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Hei, takker for hjelpen.. men fant ut at jeg måtte sette DNS'ene manuelt siden jeg kjører ruter, er rart men men .. men nå fungerer alt .. Slik skal det egentlig ikke være, tipper det skyldes en dårlig firmware release. Dersom du kjører DHCP på WAN porten på routeren din skal du motta DNS automatisk. EDIT: Dårlig firmware release på Dlink routeren. Endret 18. oktober 2004 av okidoki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå