zZzZz Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Bredbåndet er i endelig i hus, og jeg skal sette opp webserver. Et domene skal forwardes til denne. Så forteller ISP at fast IP koster 50kr måneden, noe jeg aldri får økonomi til å betale. Så er frågen: Hvis servermaskina står på hele tiden (som den jo skal gjøre), og sett at det ikke skjer noe strømbrudd e.l., vil da IP-en forandres noe? Lenke til kommentar
Tvangen Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Den gjør nok desverre det. ISPen vil nok gi deg en ny IP adresse etter en stund (variere, ca en uke) selv om maskinen er pålogget hele tiden Lenke til kommentar
Snask Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 kommer ann på leverandøren igrunn. Jeg har hatt både tele2 og telenor. Har med tele2 hatt samme ip i 1,5år. Telenor ipen ble forandret 1 gang på 1 år. Jeg betaler ikke noe ekstra for fast ip. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Bredbåndet er i endelig i hus, og jeg skal sette opp webserver. Et domene skal forwardes til denne. Så forteller ISP at fast IP koster 50kr måneden, noe jeg aldri får økonomi til å betale.Så er frågen: Hvis servermaskina står på hele tiden (som den jo skal gjøre), og sett at det ikke skjer noe strømbrudd e.l., vil da IP-en forandres noe? Ikke for å være frekk, men hvis du tror at du aldri kommer til å få økonomi til å betale 50kr måneden for en fast IP så er jo det et problem i seg selv. Hvis du kan nøye deg med et domene hos www.no-ip.com så har jo de en liten klient som du kan ha kjørende på maskinen hele tiden som oppdaterer med riktig IP adresse når den endrer seg. Denne tjenesten er gratis så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
que Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hadde NextGenTel tidligere i ca et år hvor de byttet ip hos meg et par ganger. Det var kun ved strømbrudd eller andre årsaker da router/modem var slått av i lengere perioder. Tiscali som jeg hadde frem til juni, byttet ip litt oftere, men stort sett i forbindelse med at linja datt ut eller vi resatte/byttet ut router (slik at linjen var nede mer enn noen få minutter). Online ADSL som jeg har nå har jeg inntrykk av at bytter en gang i blant sånn helt uten videre. Ikke funnet noe mønster i det, men har litt flaks hvis ip'en holder seg mer enn 14 dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå