Geir88 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hei, har en Intel Pentium 4 3GHz Prosessor. Har klokket den til 3.2. Men jeg lurer på hvor mye jeg kan klokke den uten at det gjør noe serlig, eller beveger meg over på faregrensen? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 det er bar å prøve seg frem litt, men ikke la de komme over 60 grader Lenke til kommentar
Daffadu Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Kjølinga er proporsjonal med klokkinga. Har du god kjøling kan du klokke mer... Du får det ikke lettere Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 for å gi deg en pekepinne så klarer jeg 3 Ghz stabilt med min 2.53 BOXED ... Vil da tro du klarer ca. 3.4 uten problemer... med vannkjling så hadde du klart mer... Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Vel, nå skal ikke jeg gi deg noen falsk trygghet, men jeg har prøvd alt når det gjelder min 2.4GHz, og har ennå ikke klart å ødelegge den. Jeg har klokket litt for mye, veldig for mye, og enormt for mye. Eneste som skjer er at PCn restarter seg (hvis du klokker i windows), eller at PCn ikke vil starte (hvis du klokker i BIOS) Dersom det sistnevnte skjer, kan du bare resette BIOS. Nå skal ikke jeg påstå at du ikke kan ødelegge den, men jeg har iallefall aldri klart å ødelegge min. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Hei, har en Intel Pentium 4 3GHz Prosessor. Har klokket den til 3.2. Men jeg lurer på hvor mye jeg kan klokke den uten at det gjør noe serlig, eller beveger meg over på faregrensen? hvor høyt du kommer, varierer fra cpu til cpu, da basert på produksjonstid, produksjonsid, hvor den kommer fra, hvor lenge den har ligget, produksjonsfeil osv osv osv osv... Prøv deg frem, skritt for skritt og kjør stresstest med f.eks. prime95 mellom vær gang for å forsikre deg om at den er stabil, og at du da kan klokke litt mer. Når prime95 failer, bare klokker du litt ned, og voilà, du har maxklokk på cpu'en din med den kjøleløsningen du har Endret 13. oktober 2004 av Vizla Lenke til kommentar
Geir88 Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Takk for mage gode tips! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 P4 3,0 kan nok klokkes til 3,6 uten problemer ,med vannkjøling 3,8 kjørte min deromkring med vannkjøling . Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 P4 3,0 kan nok klokkes til 3,6 uten problemer ,med vannkjøling 3,8 kjørte min deromkring med vannkjøling . Det er en fin klokk Snekker'n! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå