Gå til innhold

Hvor mye kan den overklokkes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, nå skal ikke jeg gi deg noen falsk trygghet, men jeg har prøvd alt når det gjelder min 2.4GHz, og har ennå ikke klart å ødelegge den.

Jeg har klokket litt for mye, veldig for mye, og enormt for mye. Eneste som skjer er at PCn restarter seg (hvis du klokker i windows), eller at PCn ikke vil starte (hvis du klokker i BIOS)

Dersom det sistnevnte skjer, kan du bare resette BIOS.

Nå skal ikke jeg påstå at du ikke kan ødelegge den, men jeg har iallefall aldri klart å ødelegge min.

Lenke til kommentar
Hei, har en Intel Pentium 4 3GHz Prosessor. Har klokket den til 3.2. Men jeg lurer på hvor mye jeg kan klokke den uten at det gjør noe serlig, eller beveger meg over på faregrensen?

hvor høyt du kommer, varierer fra cpu til cpu, da basert på produksjonstid, produksjonsid, hvor den kommer fra, hvor lenge den har ligget, produksjonsfeil osv osv osv osv...

Prøv deg frem, skritt for skritt og kjør stresstest med f.eks. prime95 mellom vær gang for å forsikre deg om at den er stabil, og at du da kan klokke litt mer.

Når prime95 failer, bare klokker du litt ned, og voilà, du har maxklokk på cpu'en din med den kjøleløsningen du har ;)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...