Gå til innhold

lurt på qxl?

Anbefalte innlegg

Ikke for å ødelegge noe her, men UPS Express tar ca. 24 timer fra USA til Grimstad :p Bestilte ei feit kasse med paintballutstyr på en mandag natt. Dagen etter var det pakket og sendt når jeg sjekket på formiddagen. Hadde det på døra på onsdagen i 12-13 tida.

Er det derimot sendt på andre måter, siden Express er litt dyrere, tar det nok fort et par uker.

Jeg ville prøvd å kontakte firmaet som sender pakken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig at noen er så skinnhellige (det gjelder generelt og ikke direkte deg) når det komme til og laste ned spill/sanger, men samtidig priser de seg lykkelige, evt prøver og finne måter,når de slipper og betale moms.

Når en ikke betaler moms er det det samme som og stjele fra enhver som sitter i norges land.

2640 kr har du stjålet/svindlet fra statskassen, og det er ditt ansvar og fortolle varer du bestiller fra utlandet. Dette er penger som skulle gått opprettholdelse av velferden i samfunnet.

Dette er noe av det morsomste jeg har lest på lenge. Lo faktisk høyt og lenge.. :!:

Lenke til kommentar

Som jeg har forstått det, så må du betale toll fordi norsk næringsliv taper penger når du kjøper varer fra utlandet istedet for i Norge. Men grunnen til at vi handler fra utlandet er jo at de produktene ikke FINNES i Norge. Så hele greia er bare tull, ingen bedrifter taper penger på produkter de ikke fører. Jeg spiller på vinyl, og ingen norske butikker fører musikken jeg spiller på vinyl, så jeg MÅ bestille fra utlandet. Dette er enda en norsk "eventyrutgift", akkurat som arveavgift og TV-lisens.

Lenke til kommentar
Som jeg har forstått det, så må du betale toll fordi norsk næringsliv taper penger når du kjøper varer fra utlandet istedet for i Norge. Men grunnen til at vi handler fra utlandet er jo at de produktene ikke FINNES i Norge. Så hele greia er bare tull, ingen bedrifter taper penger på produkter de ikke fører. Jeg spiller på vinyl, og ingen norske butikker fører musikken jeg spiller på vinyl, så jeg MÅ bestille fra utlandet. Dette er enda en norsk "eventyrutgift", akkurat som arveavgift og TV-lisens.

Ja det er forbanna mye dritt vi må tåle for å få skolegang, helsevesen, et trygdesystem, veier, allmennkringkaster, teater, jordbruksvarer og norsk film.

Når det gjelder toll på varer som er sendt med ekspress, så er det ofte slik at dette blir avkrevd at fraktselskapet i etterkant (gjerne en gooood stund etter). Jeg fikk et brev i posten nærmere 2,5 måneder etter at RAM-brikken fra Crucial USA var installert... Ikke at det gjorde meg noe, jeg visste jo om det på forhånd.

Lenke til kommentar

Grunnen er at alle skal betale moms til det landet de tilhører. Kjøper du en vare fra utlandet trekkes det lands moms ifra, og så legges norsk moms til ved innførsel.

Forøvrig er toll og moms to forskjellige ting. Toll kan være begrunnet i at norske varer fortrinnvis skal selges. Forøvrig er det vanlig med toll på visse utenlandske varer i alle land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...