Gå til innhold

Hjelp til og lage cs server i linux rh9 eller win

Anbefalte innlegg

Vær så snill, hold dere for gode til å være fanatiske! Hvis dere leser innlegget til threadstarteren går det klart frem at vedkommende ikke har noen særlige *nix kunnskaper, og følgelig er det helt klart å anbefale vedkommende å benytte seg av windows til et enkelt serveroppsett for hlds.

For det andre, ikke innlat dere på å argumentere mot ting dere ikke kjenner. Windows terminal server overfører ikke pixler, med simulerer en desktop og sender kun kommandoene videre, Altså, ikke noe ála vnc eller lignende.

Og for dere som har opplevd problemer med windows servere tidligere: Da har dere rett og slett satt dem opp feil! Jeg har aldri opplevd problemer med en windows server som jeg har brukt god tid på å sette opp riktig, man registrerer bare alle applikasjoner som servicer, og så følger windows selv opp og restarter de applikasjonene som måtte kræsje. Herregud, jeg brukte i mange månder en windows 98 boks til å route mitt hjemmenettverk, helt uten problemer og restarts.

Misforstå meg rett. Jeg benytter meg mye heller av en godt oppsatt FreeBSD server enn en hvilken som helst annen, men hvis man er i stand til å tenke seg inn i en annen persons situasjon, må man gi råd deretter. Så som sagt, hold dere for gode til å være fanatiske! Det er ikke måten å komme seg videre på her i verden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du skulle holde deg for god til å ta dine meninger som fakta, og kalle andre som ikke er enige for "tullinger"?

Det virker mer som det er du som er fanatisk for det Win2k oppsettet ditt, en noen andre er for Linux.

Dessuten kunne det være en fin læreprossess å sette opp ssh og cs.

Siden trådstarter kanskje har begrenset Linuxerfaring, men virker innstilt på å lære, hvorfor råder du han til å benytte seg av en Win2k løsning?

Eventuelt kan han forsøke på begge to, siden han har en Win2k3 og en Red Hat pc?

Hvorfor råder du han til ikke å prøve engang?

Lenke til kommentar

Naturligvis, og takk for at du bringer det på banen, jeg vil helt klart oppfordre vedkommende til å teste begge deler! Det er ikke noe bedre enn det som fungerer for den enkelte!

Vel, poenget er det at de meningene jeg har kommet med her ikke bare er synsing, de er faktisk testet ut i det fulle og det hele, med (test)systemer som har vært oppe i alt fra 1-3 år. Jeg velger å kalle noen for tullinger i et irritasjonsøyeblikk når jeg leser svadainnlegg som noen har skrevet hvor det tydelig kommer frem at de ikke engang har lest det innlegget de svarer på.

Jeg begynte å skrive i threaden fordi ingen ville diskutere til fordel for windows, selv om alle som har jobbet med hlds over en stund vet at windows banker alle *nix systemer ytelsesmessig med hlds (pga. bad porting) Poenget er det at jeg etter min mening bringer fakta på bordet, mens andre skriver med holdningen "winblows $ux, linux r0x," uten helt å kunne redegjøre for hvorfor. Og som jeg tidligere har skrevet, mitt desidert foretrukne server OS er og blir FreeBSD, som er noe de fleste vet tilnærmet likt linux. Men, det vil ikke bety at jeg derfor ønsker å prakke på noen FreeBSD, for det krever litt mer innsats å få hlds til å fungere der, enn på en vanlig default installation linux maskin.

Lenke til kommentar

Gitt at HLDS kjører bedre på Windows enn på Linux burde man nesten bruke Windows for å få litt igjen for det lisensen koster. For min del ville jeg ikke betalt en lisens for å sette opp en CS-server om det fantes en løsning som var betraktelig rimeligere. Da ville jeg heller kjøpt mer ram.

Endret av Egil.B
Lenke til kommentar
  Egil.B skrev:
For min del ville jeg ikke betalt en lisens for å sette opp en CS-server om det fantes en løsning som var betraktelig rimeligere. Da ville jeg heller kjøpt mer ram.

Godt argument, får en god del ram for det lisensen til windows koster.

Men så er det neppe så mange som faktisk betaler lisensen til windows, og på den måten driter de i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...