Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audiobahn Forsterke i Norge?

Kultom

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bruke <4000kr (helst rundt 2-3k) på forsterker til Galanten.

Er ikke kjempe Audiofil ( er ikke sånn som hører forskjell på Mp3 og Cd osv), men vil jo ha relativt bra lyd for det.

Har fra før av:

Sony CDX-F7700 (spiller)

Pioneer TS-A6910 (6x9" bak, som jeg skulle hatt en forsterker til, burde vel heller ha nærmere 100W på disse og det er de jeg vil ha forsterker til, og kasnkje til en fremtidig basskasse)

http://www.pioneer-eur.com/eur/product_det...onomy_id=25-131"]Pioneer TS-E1076 (4" forann som jeg sikker vil kjøre fra spillern bare, spillern tar jo 23W og Høytalerene 25W så det bør jo passe.)

Noen Forslag?

Hvor selger de Audiobahn forsterkere i norge?

Endret av bugbear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usjameg, Audiobahn, Boss og slikt er ikke verdt metallet de er lagd i i mine øyne og ører. Da hadde jeg heller kjøpt en Dynabel BF604 fra Eltek ca kr. 1900. Om du skal ha sub senere så riv ut 6*9" og plasser dem i en båt, gi dem bort til jul eller noe. Trekk opp hattehyla med stoff men behold hullene. Gidder ikke forklare hvorfor, søk på forumet her så finner du masse gode grunner til hvorfor du bør gjøre dette ;)

Deretter ser du deg om etter et brukbart frontsett. Kan du klemme inn 5" eller 4.5" er det topp, ellers er det desverre begrensa med 4" sett. Skulle du ta deg råd til det så er det et sett fra Soundstream til ca 2700 som er dødsrått. Ellers ville jeg kjørt infinity over hele linja. Brokopla to av kanalene og kjørt det du får der inn i en Reference 1030W, deretter oppgradert til Infinity REF5000CS foran. Da vil du ha et meget vellydende og balansert oppsett til en billig penge. Anbefaler ikke en 12" siden du bør dele 4"/4.5" settene rundt 80Hz for å få best utbytte lydmessig.

Som en fotnote vil jeg si at bakhøyttalere generelt og spesielt 6*9 er katastrofalt lydmessig sett om en ikke vet hva en driver med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...