KosmoBeast Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Mamoz.no selger Corsair TWINX 4000PRO 1024MB/2x512MB til 1342,- Er ikke dette ganske billig? tenker å kjøpe 2 stk å kjøre på et ABIT AV8 med AMD Athlon 64 3500+ (socket 939) vil ikke dette funke supert? Endret 13. oktober 2004 av KosmoBeast Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 nei, ettersom at det er veldig sucky timings på de brikkene, 3-4-4-8 elns, gå for noen brikker med CL 2.0 eller 2.5 .. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 vil ikke dette funke supert? Joda, det vil funke supert hvis du skal bruke maskinen din som de fleste dødelige bruker den. Skal du klokke/benchmarke, så kan du se på andre alternativer, men for hverdagslig, normal bruk - er de brikkene der mer enn bra nok. Lenke til kommentar
KosmoBeast Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Ok... ja hva med no forslag til type? Hvor mye forskjell er det på å kjøre 1024 mb dual channel (2 x 512) i forhold til single 1024 mb ram? merker man stor forskjell? Skal bruke pc'n hovedsaklig til Audio og VSTi plugins... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg kunne ha anbefalt TwinMos PC3200, men ser at du har et AMD system, og jeg har sett at TwinMos har skapt en del problemer hos noen som har AMD- systemer......... Jeg ville holdt meg til Corsair - det er bra RAM, og kompatilbelt med det meste. Og ja, 2 stk. 512 er å foretrekke foran 1 stk. 1024, og spesielt gjelder det hvis man har f.eks. Intel- systemer der det støttes Dual DDR. Lenke til kommentar
KosmoBeast Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Har egentlig ikke bestemt meg for hva jeg ska kjøpe....AMD eller INTEL..... prøver å lete litt rundt, å finne en tilnærmet perfect match så bare at amd socket 939 ble anbefalt foran intel northwood.... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Tjaaaa - blir det socket 939 så blir det jo AMD på deg. Skal du ha en Northwood, så må du jo ha socket 478. Lenke til kommentar
KosmoBeast Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Tenkte ikke på noe spesiell socket...men bare hørt at intel folket fortsatt sverger til 478...og at 939 var anbefalt til amd Vet iallefall at jeg skal ha disse komponentene: Gainward GeForce 6800 LE 128 MB WD Raptor 73,4 GB Maxtor DiamondMax 10 300 GB 16MB S-ATA Nec ND-3500 Logitech diNovo Media Desktop Lenke til kommentar
KosmoBeast Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Og ja, 2 stk. 512 er å foretrekke foran 1 stk. 1024, og spesielt gjelder det hvis man har f.eks. Intel- systemer der det støttes Dual DDR. Hva med 2 x single 1024MB(2048) i forhold til 2 x 512 i dual channel ? som ikke blir SÅÅÅ mye pris forskjell....?? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Mamoz.no selger Corsair TWINX 4000PRO 1024MB/2x512MB til 1342,- Tror du må sjekke den prisen igjen. Ingen som selger TwinX 400Pro til 1342 for 2x512MB, det er for 1x512MB nei, ettersom at det er veldig sucky timings på de brikkene, 3-4-4-8 elns, gå for noen brikker med CL 2.0 eller 2.5 .. Har det falt deg inn at man kan kjøre langt lavere timings på 400MHz enn på 500MHz?? Joda, det vil funke supert hvis du skal bruke maskinen din som de fleste dødelige bruker den. Skal du klokke/benchmarke, så kan du se på andre alternativer, men for hverdagslig, normal bruk - er de brikkene der mer enn bra nok. Corsair TwinX 4000Pro er ram for folk som skal klokke og benchmarke! LenniZ og Rayline TWB, dere uttaler dere begge om ting dere tydeligvis ikke vet noe om. Corsair TwinX400Pro er meget god ram. Og sikker overkill for trådstarter som ikke virker som klokking er av interesse Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Tror ikke jeg ville gått for Corsair TwinX 3200xl @2-2-2-5 til et 939 system om du skal overklokke, men skal du ikke klokke er det drit fete Lyst å kjøpe mine`? de er brukt i 3uker Lenke til kommentar
KosmoBeast Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Tror du må sjekke den prisen igjen. Ingen som selger TwinX 400Pro til 1342 for 2x512MB, det er for 1x512MB Nei nå er prisen 2361,- hehe de har sikkert hatt feil på nettbutikken..synes det var litt billig....derfor jeg starta en tråd på det.... nei altså...overklokking er vel ikke helt min greie.... vil bare ha en maskin, stø som et fjell...som jeg kan kjøre cubase sx 3 på...med en shitload av tunge vst plugins.....hehe sist gang jeg shoppa pc, havna jeg opp med AMD/VIA/MSI/TwinMOS...en kombo som holdt på å ta rotta på meg...heheh fy f**n for no piss... plagdes uansett hva jeg skulle....fikk t.o.m. blåskjerm på notepad... har vel egentlig skjønt at billig ram gjør susen for meg...bare at det er 3200 ram og ikke TwinMOS hvis jeg skal ha AMD..... Tviler egentlig på at jeg skal ha AMD..siden cubase vil ha klokkefrekvens... må bare finne en bra intel prosessor.... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) LenniZ og Rayline TWB, dere uttaler dere begge om ting dere tydeligvis ikke vet noe om. Corsair TwinX400Pro er meget god ram. Og sikker overkill for trådstarter som ikke virker som klokking er av interesse Castor - før du legger opp til slikt, så bør du kanskje legge merke til at jeg sier at han KAN se på andre alternativer - ikke at han SKULLE se på andre. Og jeg sier også at brikkene er MER enn god nok. Du kan vel ikke ha unngått du heller, å se at det finnes mange heftigere brikker enn det som nevnes her.................? Jeg ser av dine poster at du har et fornuftig syn på ram, men det betyr ikke at du er alene om det....... Men utelukkende for din skyld, skal jeg se om jeg ikke heretter kan prøve å uttrykke meg mer presist....... Så, jeg tror kanskje ikke vi skal dra inn kompetanse- evaluering i tråden? Lenniz får snakke for seg selv. Endret 13. oktober 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 LenniZ og Rayline TWB, dere uttaler dere begge om ting dere tydeligvis ikke vet noe om. Corsair TwinX400Pro er meget god ram. Og sikker overkill for trådstarter som ikke virker som klokking er av interesse Castor - før du legger opp til slikt, så bør du kanskje legge merke til at jeg sier at han KAN se på andre alternativer - ikke at han SKULLE se på andre. Og jeg sier også at brikkene er MER enn god nok. Du kan vel ikke ha unngått du heller, å se at det finnes mange heftigere brikker enn det som nevnes her.................? Jeg ser av dine poster at du har et fornuftig syn på ram, men det betyr ikke at du er alene om det....... Men utelukkende for din skyld, skal jeg se om jeg ikke heretter kan prøve å uttrykke meg mer presist....... Så, jeg tror kanskje ikke vi skal dra inn kompetanse- evaluering i tråden? Lenniz får snakke for seg selv. Beklager hvis jeg var litt kvass Jeg fattet bare ikke at man kunne være så lunken til TwinX Pro ram til 1300kr for 1GB (Selv om dette var feil) Alle uttalelser er herved trukket tilbake Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Corsair 3200LL tror jeg er et bedre valg for deg... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Beklager hvis jeg var litt kvass Jeg fattet bare ikke at man kunne være så lunken til TwinX Pro ram til 1300kr for 1GB (Selv om dette var feil) Alle uttalelser er herved trukket tilbake No offense taken mate.....:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå