brannslange Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hei, Er det noen andre prosessorer enn VIA C3 som ikke krever vifte oppå prosessorkjøleren? Tenker på et rimelig alternativ. Vurderer å bygge en rimelig server som kun skal brukes til datalagring og vil ha et så støyfritt system som mulig. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Du kan prøve å kjøpe en "vanlig" cpu og klokke den ned en del og kanskje sette på en 12db vifte på ribba. 12db er såpass lite støy at kun diskene vil overdøve den. Klokker du ned cpu og setter ned vcore kan du få en ganske så stille pc Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 En AMD Athlon XP-M vil nok gjøre susen hvis du underklokker den noe. Men du må uansett ha noen vifter i kassa di, så hvorfor ikke en Papst-vifte på 12dB? Den kommer du ikke til å høre noe til. Når forbinder jeg ikke lagringsserver med absolutt støyfritt, men du skal kanskje ha den på rommet ditt ellerno? Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Hadde tenkt å ha den på rommet mitt ja Tenkte å dytte den inn i et skap eller noe for å skjule den best mulig. Dersom jeg modder en standard PSU slik at den blir vifteløs og setter den utenfor kabinettet, er det noe vits med kabinettvifte i pcen da? Kanskje en papst 12 dB? Noen som vet om varmeutslippet på en underklokket AMD Athlon XP-M kontra en VIA C3? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Noen som vet om varmeutslippet på en underklokket AMD Athlon XP-M kontra en VIA C3? 20W på VIA C3 1,4GHz og 35W/45W på AMD Athlon XP-M 2400+. Edit: Ikke underklokket. Endret 13. oktober 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå