Gå til innhold

8x AGP kort i 4x AGP port

stien

Anbefalte innlegg

Jeg har en litt eldre P4 2,4 Ghz maskin med Asus P4B533 hovedkort. HK støtter bare 4xAGP, men jeg vurderer nå å bytte ut mitt G4 Ti4200 grafikk-kort med et Radeon 9800 Pro - basert kort.

Er det noen som kan uttale seg om jeg virkelig får en ytelsesøkning, eller om ytelsen i det ne skjermkortet vil bregrenses av 4xAGP på HK?

Bakgrunnen for byttet er ønsket om bedre ytelse i FPS-spill.

Takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok få en tilsvarende ytelsesøkning som om du skulle hatt 8xAGP. 9800pro får vel ikke store forskjellen mellom 4x og 8x. Du kan jo ta en testrunde i 3Dmark03 for å se hva du får. Får du over 5000 poeng skulle det nok ikke være noe problem med for dårlig AGP-port.

Du vil jo uansett ha et 9800pro som du kan bruke videre hvis du oppgraderer hovedkort etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Når det er sagt bør du sjekke spenningen på AGP-porten så du er sikker på at de er kompatible med hverandre. Det er litt kjipt å ødelegge et HK/skjermkort på slikt.

Lenke til kommentar
Når det er sagt bør du sjekke spenningen på AGP-porten så du er sikker på at de er kompatible med hverandre. Det er litt kjipt å ødelegge et  HK/skjermkort på slikt.

Hvordan finner jeg ut dette?

Har sjekket hovedkortet og de oppgir spenning til 1,5 V. Og når jeg da sjekker spec's på f.eks Hercules 3D Prophet 9800 Pro oppgir de ikke spenning, men det står at kortet er 2x / 4x / 8x AGP kompatibelt.

Kan man kjøre 4x AGP med forskjellige spenninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...