enden Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 TEST: Philips 190S5FS Vi har tidligere testet en 19-tommer i 190S-serien til Philips. Den gangen var det 16 ms-versjonen (190S5CS) vi kikket på, men nå skal vi se nærmere på 190S5FS med 12 ms responstid. Les artikkelen her Lenke til kommentar
oarnoy Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Dere tester så mye 19" skjermer... For min del er det 17" eller 20" som er aktuelt... 1280*1024 på 19" LCD er for pensjonister med progressive briller. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Vi jobber med en masse 17-tommere nå. Byttet faktisk inn denne med lillebroren nå nettopp Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Flott test Jørgen! Forresten hvilket program er det som kjører på skjermen på det første bilde av den? Flott å høre at det nå er mulig å spille uten å merke noe spesielt til etterslep, har begynt selv å vurdert å gå over til 19Lcd nå, men er litt for glad i min Viewsonic Crc. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 hmm, NEC 1770NX eller denne skjermen ? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 hmm, NEC 1770NX eller denne skjermen ? Gris eller høne? Disse to skjermene er omtrent like vanskelig å sammenligne... Malvado: et 3D-modelleringsprogram Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) enden: hvilken skjerm ville du ha valgt? hvis maks pris var 5k og den skal brukes til spill.. edit: da mener jeg av alle skjermer, og ikke bare nec1770 og philips.. Endret 13. oktober 2004 av LenniZ Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 19-tommere har blitt bedre og bedre egnet for spill med stadig synkede responstider. BenQ var først ute med 12 ms responstid med sin FP937s, men Philips følger hakk i hel med denne skjermen. Er synkede et ord? Er det senkede man skal bruke, eller er jeg også helt på jordet? Fin test, sikkert fin skjerm, men jeg har gjort opp mitt valg inntil videre. Lenke til kommentar
Korsbæk Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Hvorfor man skal nøye seg med en analog kobling mellom to digitale produkter stiller vi oss uforstående til. Det har vi EU at takke for, der er ekstra told (14%) på DVI produkter. Selvom det er en Philips er den nok produceret uden for EU. Endret 13. oktober 2004 av Korsbæk Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er som en annen et sted i tråden her, mest interessert i 17" da, så jeg ser frem til dere evt skal takle 17", mener å huske at dette ble lovet på den forrige testen av en phillips skjerm, men men, det kommer nok... Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Smaken er forskjellig, men jeg synes ikke designet var noe å skryte av på denne Philips skjermen. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er synkede et ord? Er det senkede man skal bruke, eller er jeg også helt på jordet? Var nok bare en enkel trykkleif; skulle nok ha vært 'synkende'. Altså noe som synker mer for hver "gang". Kunne vel stått 'stadig lavere' isteden. Eller 'stadig kortere'. Ehem... litt på viddene off topic nå merker jeg... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 John: her er det jo snakk om fortid da. "Det har blitt". Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Synd at Philips enda ikke har skjønnt dette med DVI.. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 nice test!! ^^ Sikkelig bra jobba. Godt skrevet og.. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Synd at Philips enda ikke har skjønnt dette med DVI.. Ja, hvem i allverden gidder å kjøpe en LCD monitor uten DVI??? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Hvorfor man skal nøye seg med en analog kobling mellom to digitale produkter stiller vi oss uforstående til. Det har vi EU at takke for, der er ekstra told (14%) på DVI produkter. Selvom det er en Philips er den nok produceret uden for EU. Nå har jo b-versjonen i 190-serien DVI da, og denne koster vel bare knappe 500 kroner mer, så de 14 prosentene er ikke helt gjeldende. Grunnen til at det var den analoge versjonen som ble testet denne gangen er at jeg tilfeldigvis fikk feil skjerm til lån Jeg er som en annen et sted i tråden her, mest interessert i 17" da, så jeg ser frem til dere evt skal takle 17", mener å huske at dette ble lovet på den forrige testen av en phillips skjerm, men men, det kommer nok..Nå husker ikke jeg hvem som lovet hva den gang, men jeg teller fire tester av 17-tommere, tre av 19-tommere og en test av en 20-tommer siden den forrige philips-testen. Som sagt jobber jeg hardt med 17-tommere nå Lenke til kommentar
Korsbæk Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Nå har jo b-versjonen i 190-serien DVI da, og denne koster vel bare knappe 500 kroner mer, så de 14 prosentene er ikke helt gjeldende. Grunnen til at det var den analoge versjonen som ble testet denne gangen er at jeg tilfeldigvis fikk feil skjerm til lån Jo jo der er 14% told på DVI produkter der indføres i EU: THE EUROPEAN UNION is set to reclassify monitors which have DVI outputs as TVs, meaning that manufacturers will have to pay 14% tariffs on these so-called "video monitors". http://www.theinquirer.net/?article=13831 That is set to not only push prices up but could turn Europe into an "analogue island", a senior display analyst has warned. http://www.theinquirer.net/?article=17919 Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Joda, men jeg må nesten ta stilling til norske forhold (dessuten så la jeg ikke merke til at du var dansk ) Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Jo jo der er 14% told på DVI produkter der indføres i EU Bra Norge ikke er med i EU da! Maken til dustete opplegg. Endret 13. oktober 2004 av DragonXP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå