Gå til innhold

Temperatur på AMD T-bird 1.4

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som vet hva temperaturen burde ligge på for en AMD 1.4 GHz?

Min ligger mellom 55 og 65 grader celsius, men tror at dette kan være i meste laget. Stemmer det?

I så fall noen som har tanker om en god kjøler som ikke støyer for mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Tempen din er litt høy ja, men det spørs jo på hvordan kjøler du har også! Jeg vil annbefale å kjøpe en TaiSol CGK760, og bøye ut finnene så du får på plass en 80x80mm vifte! Og klæsj på litt Artic Silver 3, så blir dette supert!

Lenke til kommentar

Hei...

Min TB 1.4 ligger på 40-44C idle, avhengig av rom temp... Max temp 44-45C...(skrur opp rpm på vifta :smile: )

Men hadde hatt mindre temp hvis jeg forsatt hadde hatt std bios... en endring som ble gjort i de nyere biosene, medførte +10C... Lå før på 30C med TT VolcanoII!! Sammenlign d med kjøler'n som står nevnt i sign...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-18 21:53, zemtex skrev:

Hei...

Min TB 1.4 ligger på 40-44C idle, avhengig av rom temp... Max temp 44-45C...(skrur opp rpm på vifta :smile: )

Bruker samme teknikk som deg :smile:

Når jeg surfer, setter jeg ned vifta til 10% med speedfan, fordi det ikke bråker så mye da.

Men når jeg spiller, setter jeg den opp på 100%, for da drønner det så i bassen at jeg ikke ville hørt en eneste vifte :lol:

Lenke til kommentar

Nei, kjøper nok ikke noe mer for kjøling av cpu.

Jeg reduserte spenningen i bios til 1,625V, fjernet cpu vifta, stripset fast en EKL PAPST vifte 80x80 mm ca 0.5 cm over cpu kjøleribba (mitt hovedkort står på høykant).

Dette gav 52-53 grader med UD agent etter et døgns kjøring.

Nå har jeg bare en støyende vifte igjen. :grin: Den sitter på chipset'et. Skal bytte ut den etterhvert, med kun en kjøleribbe fra Zalman til 45.- Ulempen en at det kostert så mye å kjøpe bare en slik ribbe hos microplex... oppkrav og forsendelse.

Takk for tipsene dere har gitt.

Lenke til kommentar

Skulle likevel ønske at leverandørene begynte å komme med bedre løsninger for luftgjennomstrømming av kabinettene. Feks eget inntak som går i slange til toppen av cpu, etc.

Virker rimelig teit at man må rigge til for å få skikkelig gjennomstrømning. Et bra kabinett burde komme med slike løsninger. Da snakker jeg ikke om kabinettene til 2000+ - slike kabinetter er det kun de færeste som har råd til uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...