Trancton Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har ADSL-modem/ruter, en ruter, en PC og en Xbox. Jeg ønsker å koble både maskinen, xboxen og ADSL-modemet/ruteren mot nettverksruteren. Er det ikke bare til å koble alt mot ruteren? Det jeg egentlig lurer på og alltid glemmer, er hvilke type TP kable skal jeg bruke? Krysset eller ikke krysset? Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Du skal ikke bruke en ukrysset. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Ok, så da trenger jeg 3 kryssete kabler inn til ruteren fra PC, Xbox og ADSL, right? Lenke til kommentar
martiol Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Han sa ikke krysset Lenke til kommentar
JimL Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Han sa at han ikke skulle bruke en ukrysset.. Hvis kabelen ikke er ukrysset må den være krysset.. Men det blir feil, bruk vanlige TP kabler. Lenke til kommentar
MSc Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 For å være flisespikker så skrev Trancton "ikke ukrysset" hvilket skulle bety krysset. Denne doble negative er selvfølgelig en liten tastefeil, så som martiol sier skal du bruke ukrysset (straight) kabel. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg stemmer for snurrede kabler! Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Jøss, mye rot her... Misforstå meg rett, er ikke utakknemlig for hjelpen noen av dere prøver å gi, men det er motstridende tilbakemeldinger her... TriNitroToluen - Takk for tips om krysset kabel! Martiol - om du leser post'en, så sier TriNitroToluen at jeg ikke skal bruke ukrysset.. ergo krysset kabel. JimL - Takk for at du leser og forstår hva folk sier :-) Msc - Jeg (Trancton) skrev ikke det, TriNitroToluen skrev det... Friskies - Du sier altså kryssete kabler... Her har vi da to som sier krysset (friskies og TriNitroToluen (gitt at han skrev rett)og to som sier som sier ukrysset/vanlig TP kabel (Msc og JimL)... Jeg er vel egentlig like lite klok på dette, får søke etter svar på dette et annet sted, eller prøve meg frem med de kabelene jeg har. Takk for hjelp til de av dere som har rett Lenke til kommentar
texaco Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) pc direkte mot pc (uten noe bindeledd som hub, switch)=krysset kabel pc mot hub/switch=vanlig tp, ukrysset. å bruke krysset i direktetilkobling(pc<->pc) er i seg selv logisk siden data-ut skal på data-inn (ergo krysset) Endret 13. oktober 2004 av texaco Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Siden du sier at du har en router så tipper jeg at du mener en switch mer router (slik at du kan koble flere enheter på ADSL modemet) Du skal koble det slikt ADSL-modemet <----> Router <---> PC \-----> Xbox Så lenge du kobler ADSL modemet i WAN porten på switchen så trenger du ikke krysset kabel. Hvis ADSL modemet kobles i en tilfeldig port i switchen, slik at alle maskinene får en offisiell ip adresse, så skal det brukes krysset kabel mellom modemet og switchen. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Roger! Takk for svar folkens, det jeg trengte å vite! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå