kengdal Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg setter opp en filserver nå, jeg har lagt in mandrake 10.0 med samba og winbind. Jeg har konfigurert smb.conf # Global parameters [global] workgroup = lan realm = lan.net.no server string = Samba 3.0.2 security = ADS idmap uid = 10000-20000 idmap gid = 10000-20000 winbind separator = # winbind enum users = yes winbind enum groups = yes winbind use default domain = yes encrypt passwords = yes netbios name = Samba [apps] valid users = @driftsdok write list = @driftsdok path = /apps Nsswitch er sånn som denne # /etc/nsswitch.conf passwd: compat winbind group: compat winbind hosts: files dns wins networks: files dns services: files protocols: files rpc: files ethers: files netmasks: files netgroup: files publickey: files bootparams: files automount: files aliases: files Og krb5 fila sånn her [logging] default = FILE:/var/log/kerberos/krb5libs.log kdc = FILE:/var/log/kerberos/krb5kdc.log admin_server = FILE:/var/log/kerberos/kadmind.log [libdefaults] ticket_lifetime = 24000 default_realm = LAN.NET.NO default_tgs_enctypes = des3-hmac-sha1 des-cbc-crc default_tkt_enctypes = des3-hmac-sha1 des-cbc-crc permitted_enctypes = des3-hmac-sha1 des-cbc-crc dns_lookup_realm = false dns_lookup_kdc = false kdc_req_checksum_type = 2 checksum_type = 2 ccache_type = 1 forwardable = true proxiable = true [realm s] LAN.NET.NO = { kdc = LAN.NET.NO:88 admin_server = SERVER.LAN.NET.NO:749 default_domain = LAN.NET.NO } [domain_realm] .lan.nes.vgs.no = LAN.NET.NO [kdc] profile = /etc/kerberos/krb5kdc/kdc.conf [pam] debug = false ticket_lifetime = 36000 renew_lifetime = 36000 forwardable = true krb4_convert = false [login] krb4_convert = false krb4_get_tickets = false Jeg får meldt inn i domenet, men når det gjort står det at: smbd: not running nmbd: running winbindd: running smbd funker helt til jeg får meldt inn i domenet. Jeg finner alle gruppene i domenet og alle brukerene, men når jeg skal logge meg inn vill den ikke ta passordene. Er det noen som kan hjelpe MVH En frustrert Kengdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå