Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Samordne maskiner til å spille sammen musikk

Anbefalte innlegg

Sitter på skolen å har 15 macer som vi gjerne skulle ha samordnet til å spille den samme sangen samtidig.

På denne måten kunne vi ha fått et fett anlegg som spilte samme sangen.

Noen tilleggsprogram til iTunes, evt andre program laget for slike oppgaver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du nok gi opp....

Blir det samme som å prøve å sette på en sang til å spille likt på to forskjellige cd-spillere.

Har aldri hørt om noen som har et sånt program.

Men ved nærmere ettertanke kan du prøve å sette en av macene opp som Webradio-server (søk på google etter prog) og bruke favoritt-mp3spilleren din til å koble på denne. Hvor synkront det blir gjenstår å se....

Lenke til kommentar

Eg har erfart at streaming (udp) ikkje kjem fram på likt :(

Men problemstillinga er veldig relevant (syns eg), og nokon burde finna ei løysing som fungerte bra. Eg ser for meg ei teneste som synkroniserer avspeling av ein broadcast. Dei ulike maskinene har ulik responstid og synkroniseringa må ordnast på same måte som desse programma som klarar å synkronisera tida på datamaskina di, heilt nøyaktig.

Kanskje det først kunne bli eit program som så vart vidareutvikla til ein plugin for WinAmp, foobar2000, wmp, osb?

Med denne løysinga kan f.eks. folk på TG05 (eller andre datatreff) joma i veg med musikk som sendes frå ein sentral plass. Alt i synk.

Eller tenk om du og eit par naboar vrir høgtalarane mot hagen/altanen og jomar i veg same musikk oppover gata/blokka. Artig :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...