ProXymus Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hvordan kan jeg finne ut den forige siden en bruker har vært på? Har prøvd med $_SERVER['HTTP_REFERER'] men den har aldri noen verdi. Fins det noen andre måter dette ut på? Kan jo kansje lagre nåværende side i en database så flytte den over til et annet felt når brukeren bytter side. Men vil helst vite om det er en raskere/enklere metode først. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 HTTP_REFERERERERER skal fungere, så lenge referererer-logging ikke er slått av i nettleseren. Vet at f.eks Opera noen ganger er litt lite villig til å si hvor den kommer fra. Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Har satt det opp på den måten jeg beskrev nå.. dette ser ut til å funke mye bedre.. Og da kan jeg iallefall være sikker på at dataen blir levert. Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 HTTP_REFERERERERER skal fungere, så lenge referererer-logging ikke er slått av i nettleseren. Vet at f.eks Opera noen ganger er litt lite villig til å si hvor den kommer fra. Burde du ikke skru av loopingen av "ER"? Virker for meg at det ble litt for mange "ERERER" i "HTTP_REFERERERERER". Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har i hvert fall aldri hørt om noe annet enn HTTP_REFERER. 'HTTP_REFERER'The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. This is set by the user agent. Not all user agents will set this, and some provide the ability to modify HTTP_REFERER as a feature. In short, it cannot really be trusted. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Så lenge dette ikke er applikasjonskritisk data så anbefaler jeg at du bruker referer. Men om det derimot er det så bør du gjøre noe annet som å sette en sesjons variabel med forrige side: $_SESSION['lastPage'] = $PHP_SELF; // bare et eksempel for å forklare framgangsmåte Edit: Post nummer 500! Litt tafatt post til å være nummer 500, men men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå