Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

871bt bugen som gjør at ruteren klikker er fikset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig! Ser ut som denne også skal fikse IP problemer med SIP.

Uansett, etter at jeg har oppgradert til ny FW ser jeg følgende melding i systemloggen, gjentatt mange ganger:

10/13/2004 22:11:46> DNS WAN auto connection attempt.

Noen som vet hva det betyr?

Lenke til kommentar

Ja, jeg mener også at nettet nå går senere. Dessuten har jeg fortsatt samme problemer med SIP og bruk av Telio under denne routeren. Tror jeg må forsøke en annen router og "bridge" Topcom boksen, da router-delen av dette produktet virker temmelig dårlig.

Lenke til kommentar

Snakket forøvrig med en på Telenor i dag, og han innrømmet at de har hatt problemer med en del av disse modemene. Det sier også de hos Telio. Likevel fortsetter de og sende ut, ganske proft!

Blir det ikke bra med router og Topcom konfigurert som modem får Telenor sende meg et nytt.

Lenke til kommentar
Ja, jeg mener også at nettet nå går senere. Dessuten har jeg fortsatt samme problemer med SIP og bruk av Telio under denne routeren. Tror jeg må forsøke en annen router og "bridge" Topcom boksen, da router-delen av dette produktet virker temmelig dårlig.

Skjønner ikke hvorfor du skal ha problemer med ip telefoni hvis du setter det opp rett...Jeg har satt opp routeren med ftp, ssh, RDP,FXP og alt funker som det skal...du MÅ åpne porter i alle typer routere som du skal virke mot ip-telefoni. Sjekk telio sine sider for porter, og ikke glem å åpne UDP portene...Åpner du portene bare på TCP vil du typisk merke at telefonen ringer, men du får ikke snakke osv...

Endret av M-sport
Lenke til kommentar
jepp samme her.

også går nettet mitt mye senere

Kan du definere hvordan nettet ditt går tregt?

Jeg satt på et slik modem i hele natt omtrent, og det idler enda, ikkeno tregheter...

download er redusert en del. sider som alltid har funket med 200kb\s gikk i 100kb.

og vg loader mye mer før siden kommer opp enn før

andre sider får jeg ikke opp i heletatt

men kan jo bare hende det var kluss i linja mi igår

jobber 10 timers vakt så jeg får ikke testet mye hver dag ;)

Endret av deceased
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor du skal ha problemer med ip telefoni hvis du setter det opp rett...Jeg har satt opp routeren med ftp, ssh, RDP,FXP og alt funker som det skal...du MÅ åpne porter i alle typer routere som du skal virke mot ip-telefoni. Sjekk telio sine sider for porter, og ikke glem å åpne UDP portene...Åpner du portene bare på TCP vil du typisk merke at telefonen ringer, men du får ikke snakke osv...

Jeg har forsøkt med portåpning til den store gullmedaljen, uten at det hjelper. Telefonen fungerer ei stund, så er den død. Så det er nok noe mer enn port-åpning som må til her...

Lenke til kommentar

får noen feil meldinger i ruteren

Test ATM OAM Segment Loop Back - FAIL

Test ATM OAM End-to-End Loop Back - FAIL

Test PPPoPvc 1 PPP layer connection - FAIL

kan dette ha noe med at alt loader saktere ?

og denne meldingen looper

10/14/2004 23:28:23> DNS WAN auto connection attempt.

Lenke til kommentar
får noen feil meldinger i ruteren

Test ATM OAM Segment Loop Back - FAIL

Test ATM OAM End-to-End Loop Back - FAIL

Test PPPoPvc 1 PPP layer connection - FAIL

kan dette ha noe med at alt loader saktere ?

og denne meldingen looper

10/14/2004 23:28:23> DNS WAN auto connection attempt.

pvc1 er en profil som ikke skal connecte, den er for evt nokia dslam. OAM testene skal egentlig virke, men om det er problemer i området kan det være at ATM'n ikke svarer på dem. De funker hjemme hos meg. Den wan connection dingsen er en sak som skal sørge for at du ikke disconnecter, og har du gjort det, vil den connecte. (always up funksjon)

Om jeg får brukernavn, kan jeg sjekke om det er no med linja

Endret av M-sport
Lenke til kommentar

Vært litt hikke på den VP'n du henger på... Hvorfor har jeg ingen formening om, men du er isåfall ikke alene om det. Du må nesten ringe og melde feil om det blir ille...Dette er ting som pleier å gå over, og gjør det ikke det, så går det alarmer et sted.

Åja, på en måned fra idag og bakover, har du hatt kun 15 avlogginger som kan tilskrives modem/utstyr, av totalt 79 avkoblinger. De andre er en avkobling som er forespurt på riktig måte fra ditt utstyr. ( Altså, modemet ditt sier ifra at det logger av, noe som er normalt og korrekt.)

Endret av M-sport
Lenke til kommentar

Liten bommert er oppdaget i ny FW, de som ikke lenger kommer på nett, bytt til deres eget user/pass i modem. Av en eller anna grunn havna et gyldig user/pass i FW, og folk har vært pålogget dette. De som har FW på sine private sider, fjern den, kommer ny ASAP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...