Gå til innhold

Hva slags ram?

PettersenX

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å finne hva slags minne jeg skal ha i PCen. Jeg skal ikke ha verdens beste PC, men jeg vet at jeg skal ha 1024 mb. Jeg vet fint lite om ram, men jeg har hørt at OCZ PC3200 skal være bra. Men det er så dyrt... tror jeg...

Jeg har egentlig ikke sammenlignet det med andre brikker... fordi jeg ikke forstår meg på spesifikasjonene... :innocent:

PCen skal kunne KJØRE spill som krever like mye som doom 3 (ca.). Jeg skal ikke bruke PCen til så mye spill, men jeg skal jo spille litt WarCraft 3 og Battlefield Vietnam med bra grafikk. PCen skal ikke brukes til mer krevende opgaver enn det... tror jeg...

Prosessoren jeg skal ha er amd athlon 64 3200+, hvis det har noe å si...

Jeg blir glad om noen gir meg en kjapp briefing om minne...

Endret av PettersenX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpa, alle! :thumbup:

Tror jeg går for OCZ 2x512mb PC3200 2-3-2-5 latency... Den virker rimelig...

Men et siste spørsmål...

Jeg skal ha meg et socket 754-kort, og ingen av 754-kortene har dual ddr-støtte... Trenger jeg det? Blir ramen så veldig mye raskere av det? Det finnes jo omtrent ikke en eneste minnebrikke med 1024mb; du får dem jo oftest som 2x512mb. Og å finne en 1024-brikke som klarer like lave timings som to 512-brikker vil jo da bli umulig (eller veldig dyrt). Det gjør jo at du uansett ender opp med treigere ram hvis du velger et 754-hovedkort... eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...