Ueland Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Øverst i siden kan du jo sette $_POST = array(); edit: kodeskriveleif Endret 13. oktober 2004 av Ueland Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Øverst i siden kan du jo sette $_POST[] = array(); Nei, det vil ikke fungere Dette er antageligvis mer en skrifeleif fra din side, men jeg må nesten nevne det likevel. $_POST[] = array(); Som kjent vil [] bak en variabel lage et nytt element i en array. $_POST[] = array(); vil derfor bare lage et nytt element med array() som verdi. Derrimot $_POST = array(); vil fungere. Du kan også bruke unset( $_POST );. Begge vil fjerne alt innholdet i $_POST-arrayen. Lenke til kommentar
torms Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 OK, fant ut at unset kan brukes til dette formålet. Men det løste ikke mitt problem. Har en form som kaller $phpself. Det blir oppdatert en dbtabell. Problemet mitt oppstår når noen refresher siden. Samme data blir da lagt inn på nytt. Jeg har ikke mulighet til å bruke primærnøkkel i db for å unngår dette. Dvs jeg vil at samme element kan lagres fler ganger men jeg vil unngå dobbellagring når en uvitene bruker refresher siden. Det jeg har forsøkt så lang: -tømme $_POST arrayet -slette variabler Forslag? -torms Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Sett md5hash av variablene dine i en $_SESSION variabel, er denne lik md5 hashen av det som finnes i databasen, legger du dem ikke på nytt inn på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå