DigitalOverride Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 OK, har ett Asus P4B hk, P4 1.6GHz "Willy" og 384mb SDRAM. Har problemer med at PC'en bare skrur seg av, til forskjellige tidspunkter. Fikk f.eks. problemer når jeg installerte WinXP, med så og si "random" avskruinger... I SoF II (men kun når jeg quick-loader) skrur pc'en seg av. Det virker jo som om det er noen operasjoner PC'en ikke liker, i den grad en maskin ikke kan like noe :wink: Hvis jeg lar PC'en stå på, uten at jeg gjør noe med den virker det som om alt går greit. Asus proben som følger med hovedkorte viser en ilde temp på rundt 60 grader, som vel er noe høyt. Ellers har jeg en hardware-monitor warning i BIOS. RP'en til powersupply-viften lå på rundt 1300-1400, mens CPU viften er justerbar, mellom 3000-4500-6000 rpm. Tallene på powersupplyviften var skrevet i rødt, lurte på om dette har noe å si (virker jo nesten sånn...)? Hva er normalt rpm tall på vanlige 80mm kabinettvifter. (PS: sist jeg sjekket lå powersupply rpm'en på 2300, og skriften var blå... Maskinen startet også uten problemer, ulikt når tallene var røde). Erfaringer og tips mottas med takk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå