Jonassen Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Noen som har kjennskap til dette programmet. Leste noen innlegg om dette programmet her på forumet for en tid tilbake. Dette programmet har jeg installert og kjørt en stund, men det lever ikke opp til mine forventninger, mulig jeg gjør noe galt. Det som er saken er at jeg har et tråløst nettverk oppsatt i huset jeg bor i. I dette huset er det to leiligheter, og jeg deler altså bredbåndet med de i den andre leiligheten. Det jeg ønsker er å enkelt kunne sjekke om de er bruker nettverket. Jeg har en netopiaruter fra ngt, koblet mot et asus tråløst aksesspunkt. Når jeg kjører look@lan får jeg bare opp 3 ipadresser, og det er min, aksesspunktet og ruteren. 10.0.0.1-10.0.0.3. Men altså ikke de andre som er pålogget. Skal dette være mulig med dette programmet, eller er det en sperre som ikke gjør dette mulig?? edit: kan brannmuren de har installert på sin maskin hindre at jeg kan sjekke dette? mvh Jonassen (ligger vi i samme workgroup kan jeg jo se om de er på nettverket, men ikke om de bruker internett. trodde programmet også kunne gi opplysninger om hvor mye hver maskine sendte og mottok av pakker) Endret 13. oktober 2004 av Jonassen Lenke til kommentar
Jonassen Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 ingen som har kjennskap til dette programmet, eller vil driste seg ut på en konklusjon? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 ingen som har kjennskap til dette programmet, eller vil driste seg ut på en konklusjon? Ikke om du fortsetter å bumpe tråden Jeg testet progget nå nettopp, og jeg får opp alle maskiner - selv med noenlunde samme setup som deg (Online ADSL 10.0.0.138 -> Switch -> faste maskiner + trådløs airport (10.0.0.137). Alle som kobler til 10.0.0.137 får ip'er fra 192.168.0.1-192.168.0.100). Lenke til kommentar
Jonassen Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 er litt utolmodig Rart at jeg ikke får de opp. Alle maskinene på nettverket kjører tråløst, men det burde ikke ha noe å si, men lurer på om det kan skylles brannmuren de har instalert på maskinene...... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Windows's innebygde firewall skal kun benyttes ved første gangs tilkobling til internett. Etter at alle sikkerhetspatcher er installert, og antivirus er i boks, skal denne AV! Denne er et mareritt ved feilsøking på LAN, og nettverk generellt. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jonassen: Get A Clue Du vil tjene på det over lengre tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå