kaliber Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 har bluecom 1500/512.. går som ei kule den. betaler bare 399,- bluecom har btw bra kundeservice er greie å snakke med Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Forresten noen som vet om bindingstiden til Catch funker sånn som hos NGT? At man bare betaler det det ville kostet å ha uten bindingstid frem til man sier opp...? Eller må man betale en fast sum eller no? Har du bindingstid så må du betale for linjen ut bindingstiden. I tidligere utgaver av kontraktene til Catch står det at den er uoppsigbar i bindingstiden, nå har de bare fastholdt retten til å fakturere deg ut bindingstiden. Så dersom du regner med å kunne måtte si opp catch sambandet før bindingstiden din går ut, så velg noen andre. I tillegg er det 3 mnd oppsigelsestid. Lenke til kommentar
iDEA-L Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Hmm... Dritt med bindingstid ja... Ser forresten at Catch kommer ganske dårlig ut her... -- @ Lenke til kommentar
jac-an Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Catch er den absolutt beste nett-leverandøren jeg har hatt erfaring med, har 2mbit SDSL derfra, med en typisk responstid på 3 ms. hjemmefra til NIX. Har kun opplevd at linjen har vært nede en eneste gang i 10-12 min. (det var i tillegg natt til mandag). (konstatert via SNMP etc.). Etter min erfaring holder Catch alt hva de lover, så lenge du gjør deg kjent med betingelsene og prisene på forhånd har du veldig få overraskelser i vente. Endret 13. oktober 2004 av jac-an Lenke til kommentar
entonic Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 med en typisk responstid på 3 ms. hjemmefra til NIX. Hvordan finner man ut hva responstiden til nix er? Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ser forresten at Catch kommer ganske dårlig ut her... -- @ Catch har nye priser i forhold til det som er i den tabellen der. Med de nye prisene kommer de mye bedre ut. Lenke til kommentar
cdr Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Ikke for å endre subject her men er det ikke slik at man deler den teoretiske hastigheten på 8, for å få den faktiske hastigheten man kan oppnå? F.eks 704/128 Kbits per sekund, deler man bege disse på 8 får man 88/16 Kbyte pr sekund. Stemmer ikke dette? Etter som det heter BITS, 704 bits tilsvarer 88 bytes..__-- virker i allefall logisk, noen som har andre "formeninger" om dette? Jeg er en leecher av meg og laster ned mens jeg sover og er på skolen (ca 15 timer i døgnet) Jeg skal bytte ISP. Noen som kan gjøre opp en formening utifra egne erfaringer? Je ønsker linje med stabil nedlasting, pluss grei flyt i spill. Catch står øverst på lista mi nå, ettersom dette også har de beste tilbudene (ngt og bluecom støtter maks 1024/256 der jeg bor) P.S med FTP greier jeg maks 90 Kbytes i sekundet noe som igjen støtter teorien min, som jeg forsåvidt alltid har brukt som utgangspunkt. Chrian skrev følgende: Kan ikke helt skjønne hvorfor de da kaller det en 1700/512 linje. Download hastighet er satt til 2100 fra NGT, noe som gir en effektiv hastighet på ca 1700. Her skriver du at du, slik jeg har fortått det, at man får en effetktiv hastighet på 1700 kbytes med 2100 kbits linje? Enten har jeg misforstått hva du skrev eller så har du misforstått. Endret 17. oktober 2004 av RaScZaK Lenke til kommentar
iDEA-L Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 F.eks 704/128 Kbits per sekund, deler man bege disse på 8 får man 88/16 Kbyte pr sekund. ... Chrian skrev følgende: Kan ikke helt skjønne hvorfor de da kaller det en 1700/512 linje. Download hastighet er satt til 2100 fra NGT, noe som gir en effektiv hastighet på ca 1700. Her skriver du at du, slik jeg har fortått det, at man får en effetktiv hastighet på 1700 kbytes med 2100 kbits linje? Enten har jeg misforstått hva du skrev eller så har du misforstått. Det stemmer at det er 8 bits i en byte, og at hastigheten på en bredbåndslinje måles i Kbits, mens det man vanligvis forholder seg til i et OS, når man laster ned, etc, er KBytes... Når det gjelder det Chrian skrev, så har du misforstått litt.. Alle IP-trafikk har en viss overhead, det må sendes med en god del kontrolldata med hver IP-pakke for å kunne sende deg de dataene du egentlig ber om.. Dette har endel (de fleste?) ISP'er kompensert for ved å sette hastigheten høyere enn det de egentlig sier at de selger. Dvs, i Chrians eksempel, så er den egentlige hastigheten på en NGT 1700 Kbits linje, 2100 Kbits. Men den hastigheten du kan leeche med, er tilsvarer ca 1700/8 KBytes... Netto hastighet liksom... Egentlig burde ingen leverandører kritiseres for å gjøre det ene eller det andre.. Siden tidenes morgen er det den ukompenserte hastigheten linjer har blitt oppgitt til å ha... Grunnen til at man begynnte å kompensere var vel fordi ikke-tekniske personer følte seg lurt når de ikke fikk maks hastighet på nedlastningene sine i windows... Men det koster vel mer penger å forklare dem at de ikke er blitt det... -- @ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå