Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd - Hva bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei...

Skal flytte inn i ny leilighet og skaffe meg bredbånd, og lurer på hva jeg skal velge. Trenger en linje som egner seg til å spille på, og som jeg kan sette en trådløs router på... Har tenkt på en av følgende:

NGT Delta 2400/640 (598,-)

Catch ADSL Internet Access Privat 2100/512 (599,-)

Firstmile ADSL Giga 2500/640 (550,-)

Telenor er ikke aktuelt. :p

Noen som har synspunkter på hva jeg bør velge? :yes:

--

@

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Catch er vel den eneste av dine forslag som leverer stabile linjer med LAV ping, NGT har mange sure kunder når det gjelder pingen, siden de leverer kjappe linjer og ikke lav ping! :p FirstMile har jo hatt en god del ufornøyde kunder så jeg ville gått for Catch sin linje. De har visst bra linjer!

Men hvorfor ikke Telenor?? De har da veldig lav ping..

Lenke til kommentar
Ok, har også hørt at Catch er bra for spillere. Hvordan er de ellers i forhold til support, installasjon og sånt...? Som de andre?

De er svært bra, har du sjekket med Bluecom?

De eies av Catch og har bra priser på de stedene de leverer på eget utstyr.

Lenke til kommentar
Ok, har også hørt at Catch er bra for spillere. Hvordan er de ellers i forhold til support, installasjon og sånt...? Som de andre?

Catch har en upåklaglig support. Man kan faktisk sende mail, og få svar svært raskt. Selv fikk jeg svar etter 10min, og neste der igjen etter 15min. Etter to mailer var det hele ordnet selv om det krevde litt endringer i routerne dems. Alså er de svært raske. Har ringt dem et par ganger, og har ikke måtte vente 1 min engang.

Installasjonen forgår på samme måte som med andre ISP´er. Kobler linjen i splitter og deretter modem i splitter.

Catch gir deg også full hastighet ut, og det har jeg ikke sett fra noen andre ISP´er (ADSL). Som regel får man 200-210 kbps ut med xxxx/256, og 410-430 med xxxx/512 ut. Med catch så får man det man skal ha. Selv får jeg 1800/520-530 med en 1700/512 linje.

Catch har eget utstyr i sentralene, og egene linjer. Stjelehor har ikke noe med saken å gjøre, så alt er bare velstand. Aldri mer trenger du irritere deg over en ustabil linje, og unnskyldinger om at det er Telenor som "foretar endringer på nettet" og "Det er ikke vår feil, det er et problem hos Telenor" Svært irriterende å få høre at ISP ikke kan gjøre noe, for problemet ligger i linjene de leier av Stjelehor.

Har selv hatt bluekom, Kvalito og MTULink. Nå har jeg Catch, og de går alle andre en høy gang.

Lenke til kommentar
husk å ikke binde deg for lenger enn et år da....

Adsl + kommer neste år :D

Hehe... Mulig ADSL+ kommer neste år, men det vil vel neppe umiddelbart være det mest gunstige valget for folk flest.. :-)

Forresten noen som vet om bindingstiden til Catch funker sånn som hos NGT? At man bare betaler det det ville kostet å ha uten bindingstid frem til man sier opp...? Eller må man betale en fast sum eller no?

--

@

Lenke til kommentar

Bruker selv NGT 1700/512, da har jeg i praksis en 1700/400 linje. Har kontaktet NGT angående dette og har fått beskjed om at teotetisk maksimumhastighet for upload på denne linjen er 418.

Kan ikke helt skjønne hvorfor de da kaller det en 1700/512 linje. Download hastighet er satt til 2100 fra NGT, noe som gir en effektiv hastighet på ca 1700.

Etter min mening burde de gjøre det på samme måten når det gjelder upload hastighet.

Lenke til kommentar
Bruker selv NGT 1700/512, da har jeg i praksis en 1700/400 linje. Har kontaktet NGT angående dette og har fått beskjed om at teotetisk maksimumhastighet for upload på denne linjen er 418.

Kan ikke helt skjønne hvorfor de da kaller det en 1700/512 linje. Download hastighet er satt til 2100 fra NGT, noe som gir en effektiv hastighet på ca 1700.

Etter min mening burde de gjøre det på samme måten når det gjelder upload hastighet.

NGT har jo oppgradert den fra 1300 til 1700 i løpet av en periode, håper de gjør noe med upload hvis de skal oppgradere linja neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke telenor stod på lista di, men du bør ikke utelukke det totalt. At det har blitt "inn" å hate telenor har ingenting å si på kvaliteten av produktene deres. Jeg har den kjappeste telenorlinja og den er upåklagelig. Har ALDRI hatt et eneste problem med den, og jeg har nå hatt den i 3-4 år. Lav ping og 100% oppetid.

Lenke til kommentar

Har telenor også også....det har fungert greit bortsett fra noe tull med at de sa jeg trengte montør til den nette sum av kr995 selv om jeg sa flere ganger at jeg ikke trengte det...og når han kom hit så var det jo ingenting å gjøre for han...etter en liten mail til Telenor så slapp jeg å betale for montør...+ at det var gratis for etableringen og for de to første månedene...og jeg fikk gratis router som "plaster for såret" til kr495...så jeg har ikke så mye negativt å si om telenor....og linja jeg har er helt grei.....1024/256..selvfølgelig, skulle gjerne hatt en del høyere både på down og up...men er man student så er man student...men det fungerer greit...har grei/god ping på cs...laveste jeg har spilt med er 12...og søker kun på servere under 50....og får fram en hel del.....

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke telenor stod på lista di, men du bør ikke utelukke det totalt. At det har blitt "inn" å hate telenor har ingenting å si på kvaliteten av produktene deres. Jeg har den kjappeste telenorlinja og den er upåklagelig. Har ALDRI hatt et eneste problem med den, og jeg har nå hatt den i 3-4 år. Lav ping og 100% oppetid.

Neida... Utelukker det jo ikke totalt. Hvis Telenor hadde vært vesentlig bedre enn noe annet, så hadde jeg nok bitt i det sure eplet... principles only go so far... ;) Men, prismessig er de jo ikke noe gunstigere enn noe annet, og jeg tror nok andre kan levere like bra kvalitet... Så da er det like greit å ikke vurdere dem. :) Greit nok, de og NGT bundler med en masse ekstra innhold, underholdningspakker og stuff, men jeg har aldri benyttet noe av det, så det er helt uinteressant...

Krever forresten Telenor fortsatt at man har fasttelefon?

Og jeg kan vel knapt beskyldes for å ha kastet meg på en hat-bølge mot Telenor fordi det er "inn".. Jeg har vært motstander av dem siden tidlig på nittitallet... ;)

--

@

Lenke til kommentar

Har det samme hos meg. Se her: Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...