Gå til innhold

ATi detronisert i HL2/CS:Source

captzalo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig, score i 3D Mark betyr nada sammenlignet med gaming benchmarks.

Litt artig at de første resultatene fra HL2 motoren viser et markert forsprang til Nvidia, spesielt i høy oppløsning med mye eyecandy - når de fleste ATI fan i månedsvis har sagt: bare vent til HL2/Nye CS kommer. Da skal vi se hvilket kort som yter best.

Var det ikke så at ATI har gått hånd i hånd med utviklerne av HL2 slik Nvidia var med IDSoft og D3? Rart at ikke de da får bedre resultater. For D3 lå jo ATI et stykke bak ved utgivelse, men har vel utlignet mer eller mindre nå. Kan bli tungt da å ta igjen Nvidia i HL2 vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Rare greier.. Mitt GF 6800 ULTRA greide IKKE så bra resultater, og mitt X800XT PE banka det.

Hva har skjedd? Kommet nye drivere?

Hvorfor skulle vi ATi fans bli sur for at nVidia-fans får god/bedre ytelse i et spill? Noe må man jo vinne for å ha en svær strømslukende støvsuger i PCen. ;):p

Lenke til kommentar
Linken taler for seg selv.

Nå kan alle X800-eiere glede seg over et skjermkort som blir slått både i OpenGL og i DirectX.

Så dette betyr nå at 6800 kommer best ut i alle D3D spill..?

CS:S er åpenbart ganske CPU begrenset med dagens high-end kort. Dette er mao ikke en test som akkurat stresser X800 og 6800GT/Ultra. nVidia har tydligvis en bedre optimalisert driver her, men FS bruker en uoffisiell nVidia driver, mens de bruker siste offisielle Catalyst driver selv om det også her finnes uoffisielle drivere tilgjenglig. Cat. 4.10 har optimaliseringer for CS:S.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Litt artig at de første resultatene fra HL2 motoren viser et markert forsprang til Nvidia, spesielt i høy oppløsning med mye eyecandy - når de fleste ATI fan i månedsvis har sagt: bare vent til HL2/Nye CS kommer. Da skal vi se hvilket kort som yter best.

Var det ikke så at ATI har gått hånd i hånd med utviklerne av HL2 slik Nvidia var med IDSoft og D3? Rart at ikke de da får bedre resultater. For D3 lå jo ATI et stykke bak ved utgivelse, men har vel utlignet mer eller mindre nå. Kan bli tungt da å ta igjen Nvidia i HL2 vil jeg tro.

Dette er ikke Half-Life 2.

Lenke til kommentar

ATI-fanboyz griper etter halmstrået :!:

Nei, det er ikke HL2, men det er samme "engine", så en viss pekepin på ytelsen en vil få i den endelige Half-Life 2 ytelsen er det nok. Uansett undergraver dette påstander som "ATI X800 er mye bedre til Half-Life 2 enn GF6800" som lenge har versert her og på andre fora.

Og hva tror du kommer til å bli spillt mest online? Av gamere som kun tenker FPS? CS:Source!! Og da er kortvalget klart... Ikke minst når man snart kan klaske sammen 2 6800GT/Ultra i SLI konfigurasjon :thumbup:

:w00t: K

Lenke til kommentar

Ikke for å ta noen side men dette er nå veldig tidlig da. Tror heller jeg vil vente til retail HL2 kommer og vi får litt flere benchmarks.

Med det sagt tror jeg det kommer til å bli ganske close race, og så godt forsprang nvidia har i OpenGL så tror jeg definitivt det er et bedre valg enn ATI, men det får tiden vise, og det blir nok ikke så lenge til.

Lenke til kommentar
Linken taler for seg selv.

Nå kan alle X800-eiere glede seg over et skjermkort som blir slått både i OpenGL og i DirectX.

Så dette betyr nå at 6800 kommer best ut i alle D3D spill..?

CS:S er åpenbart ganske CPU begrenset med dagens high-end kort. Dette er mao ikke en test som akkurat stresser X800 og 6800GT/Ultra. nVidia har tydligvis en bedre optimalisert driver her, men

FS bruker en uoffisiell nVidia driver, mens de bruker siste offisielle Catalyst driver selv om det også her finnes uoffisielle drivere tilgjenglig. Cat. 4.10 har optimaliseringer for CS:S.

Nommin, så sår da. Har du ATi-kort? :)

Hvem har sagt noe som helst om "alle d3d-spill"? Driversettet FS testet med er sikkert optimalisert til bare å takle hl2-motoren. nvidia har ikke levert en non-beta eller whql-driver siden (edit:) 61.77 (/edit) (datert July 27, 2004). Den driverpakken suger totalt eselmelk.

Poenget mitt er at folk hyper og hyper. Begge leverandørene lager knallbra kort, men de kan ikke skrive drivere for å redde sjela si. ATi har kjørt en bombastisk propaganda om at de er "best" på HL2 og alt mulig fjas.

Testen til FS er bare enda en sokk i kjeften på de som bræler om det. Om to uker slipper ATi enda et driversett, og da er de sikkert på topp igjen. Og sånn går det hele veien. Krangel om 0.3 fps. :D

Og de som har svelget kamelen, snøret og hele båten; GG. De som ikke forstår hva jeg har skrevet: Se på dette bildet. :w00t:

Endret av captzalo
Lenke til kommentar
Hmm, så da gjør det ikke så mye at jeg kommer til å kjøpe meg 6800GT istedetfor x800pro vivo da!

Men vil samme tendenser gjelde i HL2, at 6800-serien med 256MB jevnt over er bedre enn x800 med 256MB? Eller er det såppass forskjellige grafikkmotorer i CS:S og HL2?

Det betyr overhodet ingenting. Uansett hva du velger, vil du få et knallkort.

Det er hele poenget.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke HL2, men det er samme "engine", så en viss pekepin på ytelsen en vil få i den endelige Half-Life 2 ytelsen er det nok. Uansett undergraver dette påstander som "ATI X800 er mye bedre til Half-Life 2 enn GF6800" som lenge har versert her og på andre fora.

Og hva tror du kommer til å bli spillt mest online? Av gamere som kun tenker FPS? CS:Source!! Og da er kortvalget klart... Ikke minst når man snart kan klaske sammen 2 6800GT/Ultra i SLI konfigurasjon :thumbup:

Hmm jeg kommer ikke til å klaske til med Nytt HK og to GF6800 U til den nette sum av 10 000 (???) for å få 170 fps i CS:Source (CS = :thumbdown: )

Uansett

Skal testen blir "rettferdig" må en enten bruke uoffisielle drivere fra begge eller offisielle fra begge. Først da kan en si hvem som går best ut.

Endret av idos
Lenke til kommentar

Han sa ikke noe mer enn en sannhet, og hva får han igjen for det? Drittkasting...

Jeg synes denne testen stinket (det jeg leste av den). Hvorfor skulle et kort som x800xt pe bli slått av et x800 pro kort. Det er jo mye lavere klokket. Drivere skulle ha lite å si her siden begge kortene kjører med nesten identiske drivere...

De første testene viser i tillegg små variasjoner på samtilige kort. Har dere hørt om feilmargin?

Greit at dere hater Ati, for det er jo et fritt land tross alt, men kan dere ikke vennligst begynne å tenke for dere selv og ikke plukke opp alt hva andre sier og mener...

Lenke til kommentar

EDIT: sarkasme, captzalo? Man må kjenne til omstendighetene for å avsløre sarkasme. Det er ikke vanskelig å "lure" forumets medlemmer til å reagere, når man kommer med bombastiske uttalelser uten å legge inn hint om at det er en spøk.

ÆSJ, nå har jeg brukt 15 minutter på denne posten.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Jeg har ikke påstått at x800 vil være mye raskere i hverken CS:S eller HL2. Men X7/800 skal gi penere grafikk i HL2 pga 3Dc. Framerate burde ikke være det eneste kriteriet.

Online spill pleier som regel å fokusere mer på høy ytelse enn pen grafikk. Det er som nevnt er det ganske åpenbart at CS:S er veldig CPU begrenset.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...