slowcooler Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Mange fine band nevnt her, ser en som nevner Camel, de har masse bra. Ellers ser jeg en som mener at Rush kom på 80-tallet, men de har 30 årsjubileum i år, de startet opp i 74, var på kons. i Globen med dem, og de har deffinitivt trøkket enda. Det har forresten kommet en del brae progband i nyere tid også, Flower Kings, Porcupine Tree, Spocks Beard er noen som jeg synes er verdt å høre på. Pink floyd er på en måte en institusjon innen musikk, mere som en majestetisk søyle mellom all "stuff without substance" som vrimler i musikkverden, i likhet med feks Rush, som driver på sterkere nå enn noensinne, og jeg synes det er bra å ha slike som viser at det går å produsere kvalitet som står tidløst uavhengig av hva som er i vg-lista. Kvalitet vil altid være ettertraktet og bli satt pris på. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Nei...det var animals albumet jeg hørte på. Ikke legg mye i det jeg hadde skrevet der forresten, var langt fra edru da men hadde hørt det og det ble sånn...men det er sikkert mest en smaksak Ok, hehe! Studioalbumet Animals er sammen med Meddle et av mine all time favorittalbum. Vi er nok litt splittet i musikksmaken på akkurat det punktet. Ellers kan jeg liste det jeg liker aller best av prog: Pink Floyd (Var en del prog de første årene) Emerson Lake and Palmer Tangerine Dream Rick Wakeman (Til dels prog) Yes Rush Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Når du liker Tangerine dream tipper jeg du vil like Klaus Schultze også. Det er i det hele tatt veldig mye bra Tysk og kontinental musikk i denne genren. Mer enn anglo-amr. egentlig Australske Cybotron tror jeg også hadde vært midt i blinken for deg Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg er alltid åpen for ny musikk www.allmusic.com er en fantastisk kilde til inspirasjoner. Trykk på Tangerine Dream, trykk på et band under similar artists, trykk nok en gang og en kommer garantert over "ulyttet" musikk. Hører forresten på Aqua av Edgar Froese. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Stemmer det, har vært mye på allmusic.com. De la forresten om sidene for en tid siden og nå må du være registrert for å få tilgang til spesifiserte opplysninger. En kan også høre små snutter fra de fleste platene der Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Ser at det har vært stille her nå, men jeg lurte på om det er noen som har hørt det svenske bandet Flasket Brinner? Sitter å hører på Grismakt fra 71, det er noe sinnsvakt bra musikk. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Ser at det har vært stille her nå, men jeg lurte på om det er noen som har hørt det svenske bandet Flasket Brinner? Sitter å hører på Grismakt fra 71, det er noe sinnsvakt bra musikk. Når det gjelder svensk, vil jeg anbefale høre på Saga Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Ja, Rush er nok favoritt her også, konserten i globen er nok det største musikalsk sett jeg har opplevd. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg gikk desverre glipp av globen, men Rush in Rio-dvd'en var en aldri så liten trøst. Fy f*** for et band. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Jeg fikk sansen for Gentle Giant etter en oppgave i Quiz-tråden. Fattern hadde en plate i samlinga si, og jeg må si at det jeg har hørt hittil liker jeg veldig godt. Ingenting er som god gammeldags vinyl! Endret 6. april 2005 av Lungemannen Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg fikk sansen for Gentle Giant etter en oppgave i Quiz-tråden. Fattern hadde en plate i samlinga si, og jeg må si at det jeg har hørt hittil liker jeg veldig godt. Ingenting er som god gammeldags vinyl! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Denne tråden har gått meg hus forbi. De jeg liker best fra 70-tallet må være Emerson, Lake & Palmer. Jeg klarer ikke å slutte å høre på de skivene. Brain Salad Surgery er nok en av de skivene jeg ville tatt med på en øde øy om jeg måtte velge. Morsomt og utfordrende å lære seg låtene også. Emerson er min favorittkeyboardist nr 2 (rett etter Rudess). Ellers liker jeg Genesis veldig godt. Elsker de unike stemningene og melodiene de har skapt med bl.a. Lamb Lies Down, Selling England By The Pound, Nursery Cryme etc... King Crimson er nevnt, men de har jeg aldri fått taket på. Ikke helt min greie, egentlig. Av nyere prog er Anekdoten, White Willow og Änglagård band som virkelig vekker den gamle stilen til live og gjenskaper det soundet og stemningen. Men jeg liker best band som gjør det, OG tar det hele et steg videre inn i vår tid. Flower Kings, Transatlantic, Spocks Beard, og selvfølgelig kongen selv: Ayreon. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Må nok treste Anektoten og Ayeron, har ikke hørt dem. Jeg vil også anbefale Porcupine tree og sangen The Sky Moves Sideway på Coma Devine, den er fantastisk, hele Coma Devine er flott, men det er jo ikke riktig 70 talls da, men flott prog for det. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Karn Evil!! Oh yeah! Dritbra plate! men dere som liker Crimson. Har dere hørt Giles Giles å Fripp? Det er Robert Fripp et par år før Crimson, bare med noen av de samme folka. Helt annerledes enn Crimson. Her er en link til noen mp3-låter av Giles Giles & Fripp på web (om det er lov? ) http://www.kingcrimson.com.br/faixas/14ggf.mp3 (14 er nummeret på låta. Går fra 1 til 19) Vil anbefale denne låta! Nummer 14 som heter She is loaded. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Ser at det har vært stille her nå, men jeg lurte på om det er noen som har hørt det svenske bandet Flasket Brinner? Sitter å hører på Grismakt fra 71, det er noe sinnsvakt bra musikk. Ja jeg har hørt mye på det bandet. Har noen live opptak som blir spilt ofte. Ganske bra musikk. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg har hørt masse på Wobbler i det siste, men klarer ikke å bli helt enig med meg selv om hva jeg synes. De er fantastisk dyktige musikere, og de gjør virkelig ære på 70 talls progen, men jeg føler av og til at de prøver litt for hardt Det blir parti på parti med klare referanser til forskjellige band, men helheten bak konseptet forsvinner litt. Uansett så er det flotte låter som anbefales alle som liker teknisk prog. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Har fått hørt litt på Ayeron, fy som de spiller, gode historier/temaer, og fengende. Men et annet 70 tallsband som det suser av er Brand x. Veldig anbefalbar. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Crimson Glory! Ingen over, ingen ved siden (min mening). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå