834HF42F242 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg er IKKE fan av Roger Waters solo! Nå har jeg hørt bare en plate da, men det var skikkelig dårlig! 80-talls dritt var det! Ikkeno genialt som med PF i det hele tatt! Da har du hørt feil plate! Hvis du liker Pink Floyd, så liker du også Roger Waters soloprosjekter. Hvis du derimot ikke har kjennskap til roger Waters solokarriere, og ikke har god innsikt i hva Pink Floyd er for noe, så kan du neppe komme med en slik uttalelse og forvente at du skal bli tatt seriøst... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) har ikke hørt mye på PF i senere år, men hørt det aller meste før. Syd barrett perioden var best synes jeg. Noen av soloplatene hans var litt intresante å. Ellers er Meddle ok og lite annet noe særlig. Synes det er så mye som er langt mer intressant enn PF Men det blir nok litt en smaksak og da Foreslår at du, groenn, fyrer opp livedelen av Pink Floyds album, Animals (låtene pigs on the wing og dogs) fra Rogers siste turne og live-dvd, In the Flesh. Gitarspillet som kommer litt ute i Dogs er en opplevelse for seg. Jeg kan ikke beskrive hvordan det høres ut, men tror selv du kan like det. skal følge disse rådene om det blir en mulighet...men har dessverre ingenting av dette nå, så.. Endret 5. november 2004 av groenn Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Jeg er IKKE fan av Roger Waters solo! Nå har jeg hørt bare en plate da, men det var skikkelig dårlig! 80-talls dritt var det! Ikkeno genialt som med PF i det hele tatt! Da har du hørt feil plate! Hvis du liker Pink Floyd, så liker du også Roger Waters soloprosjekter. Hvis du derimot ikke har kjennskap til roger Waters solokarriere, og ikke har god innsikt i hva Pink Floyd er for noe, så kan du neppe komme med en slik uttalelse og forvente at du skal bli tatt seriøst... Har god kjenskap til Pink Floyd og har hørt omtrent alt, men jeg kan ikke si at den plata jeg hørte var særlig bra. Det lignet ikke i det hele tatt på PF. Vet ikke hvilken plate det var, men det var ihvertfall pop! Men jeg digger jo Genesis og på 80-tallet skjedde jo noe fordelig med musikken deres. Alt ble pop og det var ikke noe prog igjen i det hele tatt! Og jo jeg forventer å bli tatt seriøst ettersom jeg er musiker selv og har god innsikt i hva det faktisk er og hvordan musikk fungerer på både kropp og sinn. Men Pink Floyd var Pink Floyd og Roger Water var Rober Waters, så det er jo fult mulig at Waters gjorde en god jobb med PF og ikke en fult så god jobb på den ene plata? Jeg kan jo egentlig ikke uttale meg ettersom jeg kun har hørt den ene plata, men jeg synes ikke den var noe særlig og prog var det ihvertfall ikke! Sorry om du ikke er enig, men smaken er som baken? Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Roger Water var Rober Waters Prøv The pros and cons of hitchiking istedenfor. Har samme lydbilde og sjangertrekk som The Wall Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Sorry om du ikke er enig, men smaken er som baken? Rund og god, end of discussion :] Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg kan jo egentlig ikke uttale meg ettersom jeg kun har hørt den ene plata, men jeg synes ikke den var noe særlig og prog var det ihvertfall ikke!Sorry om du ikke er enig, men smaken er som baken? Ok! Du har selvsagt rett idet. Men du bør sette deg ned å lytte til Amused To Death. Hvilken plate av pf liker du best? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Zappa ga ut noen gode skiver på åttitallet, som IMO er: You Are What You Is (81), Ship Arriving Too Late To Save A Drowning Witch (82), Jazz From Hell (86), Broadway The Hard Way (88). Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Tror favorittplata av Pink Floyd må være Dark side of the moon. Og konseptet bak både dark side og the wall er jo geniale, men musikalsk sett så liker jeg dark side og the moon best. Har ikke hørt det aller tidligste med Syd Barret tror jeg ikke. Noen låter som er obligatoriske for en PF fan fra Syds tid? Har akkurat hørt Yes med Close to the edge og Starship Trooper! Må si at jeg er en meget god fan av Yes! For mange progfans så deler man inn progbandene i grupper. For meg er det King Crimson, Yes, Genesis som er "three of a perfect pair " De tre bandene har mange likheter og den største er vel bruken av mellotron. Og om noen ikke har hørt Emerson, Lake & Palmer må jeg virkelig anbefale Karn Evil! Hele låta er på ca.20 min, men deles ofte opp i 3 deler. De to første er de beste! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Noen låter som er obligatoriske for en PF fan fra Syds tid? Med PF: Arnold Layne, See Emily Play, Astronomy Domine, Interstellar Overdrive og Scarecrow. Solo: Terrapin, Octopus, Golden Hair og Gigolo Aunt (obs! hører man for mye kan man lett bli depressiv). ____________________________________________________________________ Over til noe helt annet.. ett band som ofte ikke blir nevnt er Van der Graaf Generator, noe som ihvertfall King Crimson fans bør sjekke ut (Fripp er gjestemusiker på ett par skiver). Ellers (utenfor de Britiske øyer), er også Italia ett land med sinnsvakt mange fete progressive band, som f.eks Banco del Mutuo Soccorso... helt enormt! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Noen låter som er obligatoriske for en PF fan fra Syds tid? Med PF: Arnold Layne, See Emily Play, Astronomy Domine, Interstellar Overdrive og Scarecrow. Solo: Terrapin, Octopus, Golden Hair og Gigolo Aunt (obs! hører man for mye kan man lett bli depressiv). ____________________________________________________________________ Over til noe helt annet.. ett band som ofte ikke blir nevnt er Van der Graaf Generator, noe som ihvertfall King Crimson fans bør sjekke ut (Fripp er gjestemusiker på ett par skiver). Ellers (utenfor de Britiske øyer), er også Italia ett land med sinnsvakt mange fete progressive band, som f.eks Banco del Mutuo Soccorso... helt enormt! Ja hørte akkurat på noen av de i går (har en Lp som heter Relics) de er bra. En ting jeg lurer litt på; Var ikke Arnold Layne og See Emily Play utgitt på album opprinnelig, eller var de bare singler? . Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Så vidt jeg vet har Lp versjonen i U.S.A. og Japan "See Emily play" som bonus spor, men opprinnelig er begge sangene å finne på singler. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 [Foreslår at du, groenn, fyrer opp livedelen av Pink Floyds album, Animals (låtene pigs on the wing og dogs) fra Rogers siste turne og live-dvd, In the Flesh. Gitarspillet som kommer litt ute i Dogs er en opplevelse for seg. Jeg kan ikke beskrive hvordan det høres ut, men tror selv du kan like det. har fått hørt på dette nå, og for å si det rett ut - det var skuff I fohold til forventningen da kan du si (husker ikke ALT jeg har hørt av dem før)..det var 'ok' knapt det....det skinner gjennom at det er musikere som sliter for å opprettholde en fasede av sound som dem kan flyte videre på. Det er lite og ingenting musikalsk liv i dette. Men det er selvfølgli bare MIN oppfatning da Men den første perioden er bra. Pink floyd var Syd Barrett - Syd Barrett var Pink floyd Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Har også hørt Van Der Graf Generator. Et annet band som heller ikke ofte blir nevnt er Electric Light Orchestra som ganske tidlig ble "pop". Har dere sett en film om prog? Det finnes en slags dokumentar der de tar for seg alle de store bandene og gir dem en ranking. Er ikke helt sikker på rekkefølgen, men: 1. Pink Floyd 2. Genesis ( ) 3. Yes 4. King Crimson (hvorfor ikke lenger opp?) 5. Emerson, Lake & Palmer 6. Van Der Graf Generator 7. Electric Light Orchestra? 8. Camel? 9. ?? Her er ihvertfall den rangeringen masse progfans har satt opp ink. vokalisten i Oasis (Som er stor progfan) Noen som er uenig? Er det noen grunn til at et eller flere av bandene ikke bør stå på den plassen de er på? Nå er jeg ikke helt sikker på om Yes faktisk var over Crimson men synes jeg kan huske det. Jeg er isåfall uenig der. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Å ranke musikk er ganske, ganske teit. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Apropos 70-talls rock (ikke nødvendigvis prog dog), Musikbyrån viser en dokumentar om Marc Bolan på onsdag. Bla. opptak av middager med "nunnor i John Lennons trädgård", høres severdig ut :_) Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg vet ikke om Peter Gabriel er nevnt i tråden, men det er iallefall et tips. Musikken hans er kanskje ikke progrock per def. men han har iallefall laget mye eksperimentell og bra musikk. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Vil også nevne Brand X Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Vil også nevne Brand X Hmm, skal sjekke ut første skiva, ihverfall etter å ha lest dette: The debut, all-instrumental album by Brand X transports us back to Phil Collins' "Anakin Skywalker" days, as a frighteningly talented drummer who wasn't singing things like "Hold On My Heart" and starring in crappy movies called Buster. :!: Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 har fått hørt på dette nå, og for å si det rett ut - det var skuff I fohold til forventningen da kan du si (husker ikke ALT jeg har hørt av dem før)..det var 'ok' knapt det....det skinner gjennom at det er musikere som sliter for å opprettholde en fasede av sound som dem kan flyte videre på. Det er lite og ingenting musikalsk liv i dette. Men det er selvfølgli bare MIN oppfatning da Men den første perioden er bra. Pink floyd var Syd Barrett - Syd Barrett var Pink floyd Hvilken live-versjon snakker du om? Waters hadde for ikke lenge siden en turne. Tror ikke det var for å tjene mer penger eller "flyte på sounden", men snarere en glede Waters fikk av å kunne fremføre materialet live igjen. Vi snakker om innleide musikere for anledningen (bl.a. Snowy White) som er nøye utplukket. Jeg var til stede i spektrum, og Waters skuffet ikke. Det gjør han heller ikke på DVD'en fra samme turne. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Nei...det var animals albumet jeg hørte på. Ikke legg mye i det jeg hadde skrevet der forresten, var langt fra edru da men hadde hørt det og det ble sånn...men det er sikkert mest en smaksak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå