Aarnesen Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Trenger hjelp til å ta en avgjørelse. Jeg har akkurat fått et hjemmepc tilbud fra jobben som jeg ikke helt aner hva jeg skal gjøre med . Jeg skal ha en ny pc , men jeg klarer ikke bestemme meg for bærbar eller stasjonær. Jeg har fra før av Chieftec Matrix Bigtower med -Abit AT-7Max2 , XP2600+ Thoroughbred,2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB ,2x120G digital caviar og et Geforce FX5200 DT 128MB. Den stasjonære pc`n jeg har fått tilbud på er en Dell XPS med Pentium 4 550 3,4Ghz800mhzFSB , 2048mb ram.intel925x express chipset. 2x250G i Raid 0 Stripe. Ati X800XT skjermkort Begge har DVD rom og DVD brenner , og er ellers helt "like"(tror jeg) . Den bærbare er en Dell Inspiron 8600C , Pentium M 755(2,0Ghz, 2Mb L2 Cache,400Mhz FSB). 1024 Mb. 60G ultradma/ata100 harddisk og et 128Mb Ati mobility radeon 9600pro Turbo . Jeg ordentlig usikker på hva jeg skal gjøre og mange spørsmål dukker opp. Hvor mye dårligere er den bærbare kontra den stasjonære`+ Skal jeg velge den bærebare fordi jeg har en stasjonær? Hvis jeg velger den bærbare , hvor mye koster det meg å få den stasjonære up to date? Hvis jeg velger den stasjonære , blir jeg da sittende med en ny og en gammel stasjonær som gjør omtrent samme nytten etterhvert ? ER det mulig å selge den stasjonære jeg har nåog bare ha en stasjonær? Håper noen har noen meninger/innspill . Alt mottas med takk Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 hva bruker du pc'en din til da ? Lenke til kommentar
Aarnesen Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Hmm , alt det går ann å bruke en pc til tror jeg Spiller en del , så skjermkortet mitt må byttes hvis jeg skal beholde pc`n . Tror datan ville blitt glad da Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Vel, det er jo hevet over enhver tvil at den stasjonære det er snakk om vil være noe av det aller beste man kan få fatt pr. idag, sett bort ifra at det er en Dell. Så spørsmålet er jo hva du trenger den til, og om du har behov for å dra rundt på en bærbar. Trenger du en bærbar til jobb/skole f.eks, så er det jo ikke så vanskelig valg, er det ment som bruksmaskin, altså en utskifting, så ville jeg nok hatt en stasjonær. Personlig og med mitt behov, ville jeg nok valgt stasjonær, mye pga at spec'en er en liten våt drøm for meg hvor Dell er styggen som vekker meg fra den. Bærbar trenger ikke superspecs for å fungere til normalt bruk. Jeg har forsatt en bærbar IBM P2 300Mhz med Linux som fungerer ypperlig til "bærbart" bruk, og en tildels god stasjonær til tyngre oppgaver. Specs'ene på begge maskinene er jo oppimot det beste jeg har sett, hvertfall den bærbare. Ikke se deg blind på at den "kun" er en 2Ghz CPU, ettersom det er en M prossessor. Endret 13. oktober 2004 av BioNor Lenke til kommentar
Aarnesen Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Så du ville gått for den stasjonære ? Har lest noen tester av den bærbare og det virker som om det er en desktop erstatter mer enn en bærbar pc(veier3,27kg). Kan jeg bruke den bærbare til nye spill ? Eller er skjermkortet for dårlig til det? Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Skjermkortet på den bærbare er langt ifra noen racer, men det vil gå greit til de fleste spill.. dog ikke i noen fantasi-oppløsning. Jeg tror nok heller jeg ville gått for den stasjonære, med mindre du virkelig har bruk for en bærbar. Det er veldig mange som kjøper en bærbar, for så å angre senere. Tenk nøye igjennom om du faktisk har behov for en flyttbar pc i den forstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå