ettern Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Dette er sikkert et skikkelig nybegynner spørsmål, men jeg lurer på om vifta som sitter oppå kjøleren om den skal blåse ned mot prosessoren eller ifra? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) mot eller... jeg skakke være skråsikker.... kommer litt annpå hvordan kjøleren er bygd opp.. jeg har ihvertfall bare vært borti mot =) Endret 13. oktober 2004 av Vizla Lenke til kommentar
bajsmaster Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ned på er standard. Lenke til kommentar
ettern Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 har denne kjøleren: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX462V Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Har en slik, og jeg har festet min vifte til å blåse ned. Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jau, den skal vel festes nedover, men stod det ikke noe om dette i manualen til Kjøler´n ? rart. Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) er denne kjøleren bra da? og kjøpe ei vifte der? kan vel overklokke litt da? Endret 13. oktober 2004 av neon123 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 er denne kjøleren bra da? og kjøpe ei vifte der? kan vel overklokke litt da? Etter det jeg har hørt er den ganske bra ja. Og som vifte, velg en 92mm papst f.eks. ( eller delta hvis du absolutt vil ha ekstremkjøling og ikke bryr deg om bråk ) Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) er denne kjøleren bra da? og kjøpe ei vifte der? kan vel overklokke litt da? Etter det jeg har hørt er den ganske bra ja. Og som vifte, velg en 92mm papst f.eks. ( eller delta hvis du absolutt vil ha ekstremkjøling og ikke bryr deg om bråk ) Okey.. sånn en? kan vel klokke litt md den kjølinga? eller kanskje jeg like godt går får denne da Endret 13. oktober 2004 av neon123 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Ned på er standard. Korrekt, men det finnes enkelte kjølere som er designet for sug..f.eks. Zalman CNPS5700D-Cu.. og Foxconn m/radial kjøler (begge til Socket 478). Førstnevnte har jeg sett testet av en kar som prøvde mange varianter av både oppsett (sug/blås), ulike vifter..både til CPU og kabinett.. Det var best resultat totalt med vifte som blåser mot sinken/CPU. Ett par grader lavere ved idle.. helt likt under load.. Sistnevnte har jeg hatt sjøl, men den ble byttet ut pga. støy ("turbin" på 5000rpm). Den kjølte dog veldig bra.. Det "fine" med en kjøler som suger (ikke er dårlig altså) er at du bedre kan la PSU-vifta evt. vifte i bakkant hjelpe til med å få varmlufta ut (slik som er meningen med den Zalman 57000-utgaven). Edit: Neon123... Nå kjøper du deg kjøler.. Du trenger ikke flere råd nå.(BTW.. den Swiftech'n er meget bra) Endret 13. oktober 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå