ComputerSource Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Jeg har et par spørsmål ang. mitt nylig innkjøpte Inspire 5300 5.1 surround-sett fra Creative. Settet er koblet til PC-en (som kjører WinXP) via et SB Audigy Player lydkort. For det første: Hvorfor får jeg ikke lyd ut av senterhøyttaleren, når jeg spiller mp3 o.l.? Kun de fire andre satelittene og sub'en spiller. Er dette normalt? Til DVD-avspilling bruker jeg PowerDVD 3.0, og hvis jeg setter på 6-kanalers audio-output der, spiller alle høyttalerene (inkl. senter). Men volumnivået er merkbart lavere, enn hvis jeg benytter vanlig DirectSound med surround. Så mitt andre spørsmål: Hvis jeg f. eks. avspiller en mp3-fil i mediaplayer, og samtidig surfer på internett, åpner mapper, startmenyen osv. hører jeg små "klikkelyder". Har noen hatt samme problem? Håper på svar! ---------------------- Med vennlig hilsen Sindre Web: http://ComputerSource.no Mail: [email protected] Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Jeg kann ikke hjelpe deg med surround problemet, men de "klikke" lydene tror jeg kommer av at inet explorer har sånne "navigate forward" og navigate "backwards" lyder (~klikk~). For å fjerne disse går du bare til lyd egenskapene i kontrollpanelet, trykker på sound tabben, og fjerner lydene for "start navigation". Mens vi er inne på høyttaler problemet ditt, så fant jeg også ut at på "volume" tabben kan du trykke på advanced under "speaker settings". Der står din sikkert på desktop speakers, men prøv å bytte til 5.1 surround sound system :smile: Lenke til kommentar
ComputerSource Skrevet 17. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2002 Vet det. Har satt dette til "No Sounds", og hvis jeg da bare har på høyttalerene uten musikk hører jeg ikke disse lydene. Har også prøvd å sette speaker-instillingene til "5.1 surround sound speakers", men det hjelper ikke. Har intrykk av at det ikke har en dritt å si hva du setter på der... -------------------- Med vennlig hilsen Sindre Web: http://ComputerSource.no Mail: [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå