Gå til innhold

NF7-S2 - støy på lyd

Godstoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fått dette ved kanskje 5 anledninger, har egentlig ikke tenkt noe over det. Som regel når jeg har restartet har støyen vært borte.

Kunne vært interessant å vite hva det er som forårsaker det, maskinen min funker iallefall fint om det kan være noen trøst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme skjer på mitt NF7-S v2 hovedkort. Når jeg åpner f.eks. Winamp så forsvinner lyden i et lite øyeblikk, men så kommer den igjen. Starter en sang og støyen forsvinner. Leste et sted at det hjalp med nye drivere, men finner ingen lyd-drivere til NF7-S'et mitt.

Hjelp! Fryktelig plagsomt å sitte med susing i hodetelefonene når jeg bare har de på for å varme ørene (uten musikk) :p

EDIT: Har lastet ned de nye NVidia-driverne (NVIDIA System Utility v1.08.5), men dette hjalp ikke...

Endret av PCXray
Lenke til kommentar
Samme skjer på mitt NF7-S v2 hovedkort. Når jeg åpner f.eks. Winamp så forsvinner lyden i et lite øyeblikk, men så kommer den igjen. Starter en sang og støyen forsvinner. Leste et sted at det hjalp med nye drivere, men finner ingen lyd-drivere til NF7-S'et mitt.

Hjelp! Fryktelig plagsomt å sitte med susing i hodetelefonene når jeg bare har de på for å varme ørene (uten musikk) :p

EDIT: Har lastet ned de nye NVidia-driverne (NVIDIA System Utility v1.08.5), men dette hjalp ikke...

Er ikke drivere du har lastet ned, men et program.

Last ned nForce unified driver!

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Lenke til kommentar

ta ut pluggen :p

Lenke til kommentar

Jeg har samme HK og opplevde i en periode at lyden iblandt ble veldig skurrete. Da behøvde jeg ikke gjøre annet enn å restarte selve programmet. Er ikke så farlig å måtte restarte winamp, men utrolig irriterende å måtte restarte spillet du sitter inni for tiende gang denne timen! Er kanskje ikke helt samme problem som du har Godstoge, men mitt problem løste jeg iallefall når jeg oppdaterte driverne. Prøv det du! :)

Lenke til kommentar
Har lest om flere som har samme problem og tydeligvis skyldes det at northbridge brikken blir for varm, altså er ikke den tilhørende vifta god nok.

Løsningen er enten å bytte til lydkort eller å sette en ny kjøler på northbridge .. etter hva jeg har lest :)

Lydbrikken er i southbridge. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...