Godstoge Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei, jeg har nettopp investert i et NF7-S2 hovedkort og jeg opplever støy i hodetelefonene mine. Jeg hadde ikke dette på mitt gamle hovedkort, noen som har vært utfor noe lignende og kan gi meg noen tips? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har fått dette ved kanskje 5 anledninger, har egentlig ikke tenkt noe over det. Som regel når jeg har restartet har støyen vært borte. Kunne vært interessant å vite hva det er som forårsaker det, maskinen min funker iallefall fint om det kan være noen trøst. Lenke til kommentar
Godstoge Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Ja, det er litt pussig, men restart hjelper ikke. Den er der hele tiden. Men dersom det blir andre lyder (Musikk, generelle lyder når du åpner mapper osv) så forsvinner støyen. Men etter 2-3 sek så kommer den tilbake. Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Samme skjer på mitt NF7-S v2 hovedkort. Når jeg åpner f.eks. Winamp så forsvinner lyden i et lite øyeblikk, men så kommer den igjen. Starter en sang og støyen forsvinner. Leste et sted at det hjalp med nye drivere, men finner ingen lyd-drivere til NF7-S'et mitt. Hjelp! Fryktelig plagsomt å sitte med susing i hodetelefonene når jeg bare har de på for å varme ørene (uten musikk) EDIT: Har lastet ned de nye NVidia-driverne (NVIDIA System Utility v1.08.5), men dette hjalp ikke... Endret 26. oktober 2004 av PCXray Lenke til kommentar
Herminator Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Samme skjer på mitt NF7-S v2 hovedkort. Når jeg åpner f.eks. Winamp så forsvinner lyden i et lite øyeblikk, men så kommer den igjen. Starter en sang og støyen forsvinner. Leste et sted at det hjalp med nye drivere, men finner ingen lyd-drivere til NF7-S'et mitt.Hjelp! Fryktelig plagsomt å sitte med susing i hodetelefonene når jeg bare har de på for å varme ørene (uten musikk) EDIT: Har lastet ned de nye NVidia-driverne (NVIDIA System Utility v1.08.5), men dette hjalp ikke... Er ikke drivere du har lastet ned, men et program. Last ned nForce unified driver! http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Har også merket en susing i headsetet...................på NF7-S v.2.0 Lenke til kommentar
Godstoge Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg satte inn et Creative 5.1 Sound...thingy kort, da forsvant det med en gang. Den enkleste utveien er ikke bestandig den beste utveien. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Nyeste nforce-drivere skal hjelpe, om ikke så er det for varm southbridge. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Samme skjer på mitt NF7-S v2 hovedkort. Når jeg åpner f.eks. Winamp så forsvinner lyden i et lite øyeblikk, men så kommer den igjen. Starter en sang og støyen forsvinner. Leste et sted at det hjalp med nye drivere, men finner ingen lyd-drivere til NF7-S'et mitt.Hjelp! Fryktelig plagsomt å sitte med susing i hodetelefonene når jeg bare har de på for å varme ørene (uten musikk) EDIT: Har lastet ned de nye NVidia-driverne (NVIDIA System Utility v1.08.5), men dette hjalp ikke... ta ut pluggen Lenke til kommentar
handuet Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg har samme HK og opplevde i en periode at lyden iblandt ble veldig skurrete. Da behøvde jeg ikke gjøre annet enn å restarte selve programmet. Er ikke så farlig å måtte restarte winamp, men utrolig irriterende å måtte restarte spillet du sitter inni for tiende gang denne timen! Er kanskje ikke helt samme problem som du har Godstoge, men mitt problem løste jeg iallefall når jeg oppdaterte driverne. Prøv det du! Lenke til kommentar
Godstoge Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Nah. Så lenge jeg har plass i maskinen til eksterne kort, så er det ikke det største problemet. Men jeg oppdaterte driverene og BIOS'n, men alikevel så fungerer det ikke. Lenke til kommentar
capy Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 har du skrudd av alle inngangene og utgangene du ikke bruker på "lydkortet"? Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Har lest om flere som har samme problem og tydeligvis skyldes det at northbridge brikken blir for varm, altså er ikke den tilhørende vifta god nok. Løsningen er enten å bytte til lydkort eller å sette en ny kjøler på northbridge .. etter hva jeg har lest Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Har lest om flere som har samme problem og tydeligvis skyldes det at northbridge brikken blir for varm, altså er ikke den tilhørende vifta god nok. Løsningen er enten å bytte til lydkort eller å sette en ny kjøler på northbridge .. etter hva jeg har lest Lydbrikken er i southbridge. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg løste problemet ved å installere driverne fra nvidia.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå