wyvern Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Jeg har problemer med et SATA RAID på MSI K8N Neo Platinum (nForce3) mainboard. Diskene er forøvrig 2 Raptor'er i RAID 0 (Striping) Jeg får fint til å sette opp RAID i raid-kontrolleren, men når jeg skal innstallere Windows 2000, ser den diskene som to separate enheter på 36GB hver. Jeg lastet inn SATA / RAID drivere for WinXP/2000 under setup, men Win2k vil fremdeles ikke være med på å akseptere dem som RAID-disker. Win2k greide forøvrig å se diskene selv uten drivere fra floppy, vet ikke om dette er vanlig? Siste jeg merket meg var at den medfølgende disketten merket med "nForce SATA RAID Driver, Windows XP Only" var identisk med WinXP/2000 floppyen jeg lastet ned fra msi.com.tw. Lurer nesten på om det ikke er Win2k support for RAID? Endret 13. oktober 2004 av wyvern Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 du må ikke installere noen service pakker da? Lenke til kommentar
guge Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Jeg får fint til å sette opp RAID i raid-kontrolleren, men når jeg skal innstallere Windows 2000, ser den ikke diskene som to separate enheter på 36GB hver. Er ikke vitsen med RAID at Windows 2000 skal se dem som en disk på 72 GB? Skjønner ikke hvorfor du skriver at Windows ikke ser dem som to separate enheter.... Endret 13. oktober 2004 av guge Lenke til kommentar
wyvern Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg får fint til å sette opp RAID i raid-kontrolleren, men når jeg skal innstallere Windows 2000, ser den ikke diskene som to separate enheter på 36GB hver. Er ikke vitsen med RAID at Windows 2000 skal se dem som en disk på 72 GB? Skjønner ikke hvorfor du skriver at Windows ikke ser dem som to separate enheter.... En ikke for mye, mente selvfølgelig at den så dem som to disker, ikke én. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå