Gå til innhold

Problemer med Gainward 6800 GT

Anbefalte innlegg

heisann og hoppsan.

jeg har et gainward 6800 GT (ikke GS) og får artifacts i form av små firkantige svarte dotter når jeg oc'er til 380/1070. temperaturen er på 45 grader idle og rundt 56-60 under stress. jeg har lest rundt på nettet og det virker som at dette er unormalt. de fleste klarer faktisk 420/1100 og har stresstempratur på rundt 70-80 grader. er det mulig at coren min er av dårlig kvalitet og ikke håndterer det? en kompis mente at jeg skulle ta opp vcore eller noe sånt på skjermkortet. er dette lurt da? og hvordan gjør man dette?

btw: er det meninga at kode tingene skal vises i signaturen min? :hmm:

Endret av Messerschmitt109
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann og hoppsan.

jeg har et gainward 6800 GT (ikke GS) og får artifacts i form av små firkantige svarte dotter når jeg oc'er til 380/1070. temperaturen er på 45 grader idle og rundt 56-60 under stress. jeg har lest rundt på nettet og det virker som at dette er unormalt. de fleste klarer faktisk 420/1100 og har stresstempratur på rundt 70-80 grader. er det mulig at coren min er av dårlig kvalitet og ikke håndterer det? en kompis mente at jeg skulle ta opp vcore eller noe sånt på skjermkortet. er dette lurt da? og hvordan gjør man dette?

btw: er det meninga at kode tingene skal vises i signaturen min?  :hmm:

skal ikke si noe for sikkert, siden jeg enda er ganske ny med overklokking av skjermkort, men er vell anbefalt å oppdatere til nyeste drivere, og flashe bios'en til nyeste, deretter prøve på nytt ;)

*edit*

Flashing av sk bios gir ved visse kort høyere V. Hvis ikke, så må du voltmodde, noe som uerfarne ikke bør prøve på, uten å bli veiledet, eller vist ganske tydeilg HVA som skal gjøres, og HVORDAN det skal gjøres :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Jeg ville vært veldig forsiktig med voltmodding dersom du aldri har gjort det før. :nei:

Selv har jeg et MSI 6800 GT kort som jeg er veldig fornøyd med. Til å begynne med hadde jeg noe startsvansker som skyldtes rett og slett at jeg ikke hadde:

- fjernet rester etter gamle drivere

- installert oppdaterte driver (bruker nå 66,81) og instllert divX 9c

I 3DMark gikk jeg fra først rundt 8 000 etter første installasjon til over 10 000 med oppdaterte drivere/divX til over 12 000 klokket 410/1100 på "autodetect" i CoolBits2.

Lenke til kommentar

jeg har ikke turt voltmodding enda... skal få en kompis til å guide meg :p

uansett, merkelig nok når jeg tar auto overclock i coolbits får jeg 360 mhz core og 1011 mhz memory... helt sykt.. temperaturen under stress er ikke mer enn 60 grader, og likevel er det artifacts... må vel stille på volten da! eller?

edit:

jeg har seff oppdatert til nyeste drivere og har DX9c... får ~12000 i 3dmark 2003

Endret av Messerschmitt109
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...