PIP2 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Jeg har satt opp et trådløst nettverk her hjemme, og det fungerer greit. Det jeg sliter litt med er instillingene for å få det sikkert. Jeg har en Netopia 3351 ruter fra nextgentel og bak den en Linksys-G Trådløs Ruter. Hovedmaskinen er koblet til den trådløse med kabel og så har jeg tre andre maskiner pluss en PS2 på det trådløse nettverket. I settingene på Linksysruteren er det en hel drøss med instillinger som bl.a.: - Automatic Configuration DHCP - Static IP - PPPoE - PPTP - L2TP - Telstra Cable Hva betyr dette? Hva bruker man??? Under "Wireless Security" har man f.eks.: - WPA Pre-Shared Key - WPA Radius - Radius - WEP Hva betyr dette? Hva bruker man??? Og hvordan setter man opp PC-ene i forhold til disse valgene? Hele dette nettverket ble mer avansert en jeg hadde trodd... Egentlig rart at ting virker med 3 brannmurer aktivert...1 i Netopiaruteren, 1 i Linksysruteren og 1 i Norton Antivirus Internet Security... Det jeg har gjort riktig er å definere MAC-adressene, men ellers er det mye rot tror jeg... Planene var å få definerte IP-adresser osv... og at jeg kunne åpne og lukke porter etter behov da det er behov for diverse P2P-nedlasningsprogrammer innimellom osv... men dette har jeg ikke funnet ut av enda... PIP Endret 12. oktober 2004 av PIP2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå