Lotus-Omega Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Hei. Har et Asus p4c800e-deluxe som jeg har flashet til bios 1018.004 idag. Og etter at jeg gjorde det så har jeg virkelig problemmer med å overklokke. For det første så virker det som agp/pci låser selvom du velger det i bios (66/33). Er det noen andre med det HK som har flashet til den biosen eller har noen hørt om det er problemer der ute. Trenger desperat hjelp her. EDIT: Har akkurat flashet tilbake til v.1015.004 bare for å prøve, og da virket alt som det skulle igjen. Kan klokke som bare det igjen. Endret 12. oktober 2004 av Lotus-Omega Lenke til kommentar
nonplus Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Hvis du ikke har noen problem med den gamle biosen er det ingen grunn til å flashe til ny bios. Ikke fiks noe som funker. Men hvis du vil virkelig vite det meste om ditt hovedkort er "Ekspertene" på asus å finne der. Endret 12. oktober 2004 av nonplus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Støtter siste taler her.. Dersom du vil ha hjelp så er det også fint om du forteller *hvorfor* du har flashet BIos.. Dersom det er noe i denne siste versjonen som du mener du trenger.. så er det forståeelig..I alle andre tilfelle er det ikke nødvendigvis smart.. og innebærer en viss risiko. "Trenger desperat hjelp".. Den der er litt drøy.. Du *må* ikke overklokke.. systemet ditt funker helt greit uten overklokking.. og du opppnår ikke *så mye* ekstra i benchmarks at det er noe å gå helt "av skaftet for"..Men mindre du driver med vann/nitrogen-kjøling da.. Er det hobbyklokking så er det moro.. men ikke noe å bli desperat av.. Ihvertfall ikke sålenge du får det til med "original" bios.. Så derfor: Opplys oss om hvorfor du "bare må ha det"..dvs. siste bios... Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Traff jeg ett sårt punkt på noen her? Hadde jo vært enklere å ikke svare. Men tilbake til forhøret. Jo jeg trengte desperat hjelp, for det første så startet windows ikke normalt opp og jeg hadde problemer med å komme inn for det slåste seg ved default innstillinger. Er ikke ett geni når det gjelder å flashe bios fra annet enn windows. Trodde da for min egendel at jeg måtte boote fra Afudos, noe som jeg er helt ukjent med. Ja jeg kunne spurt "Ekspertene", men da hadde jeg jo ikke spurt her først. Og hvorfor skulle jeg flashe akkurat til den oppdateringa? Jo, for i mine øyne som ikke har så stor peil på data som mange andre, så trodde jeg da at oppdateringen var en forbedring av den forrige versjon, men det fant jeg jo ut at ikke var. Nei jeg trenger ikke å overklokke, og jeg trenger ikke å kjøre for fort til jobben hver morgen eller. Men jeg liker å gjøre det. Og ja jeg har vannkjøling. Men uannsett. Spurt jo bare om det var noen med det lignende problemet. Og for meg var da det enklest å spørre her først for her forstår jeg språket bedre om hva de måtte foreslå av feilsøking. Men takk for at dere sa i fra. Skal i fremtiden se litt mere på problemet som måtte oppstå på min maskin om det er stort nok til å kunne rådføre seg med de som virkelig har kunnskaper. PS: God morgen forresten Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Stå på Lotus Har flashet bios selv flere ganger og funnet ut at ikke alltid det funger så bra. Prøve og feile er vel det som er livet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå