Gå til innhold

Wohoo.. endelig fast ip

valentino

Anbefalte innlegg

Har vært på en tarvelig Trendnet router noen måneder nå, å da denne ikke har mulighet å låse mac-adresser opp mot faste ip'er har jæv vert litt småsur. det har gjort det vanskelig å drive med dc++ da jeg må lage en virtuel server som sender info på de portene til en spesiell ip. Det har vært virkelig plagsomt at jeg bare får "rett" ip annenhver dag.

Men nå har jeg konfigurert mitt lokale nettverkskort til å bruke 192.168.1.115 å har satt opp både gateway, subnet å dns manuelt. Jeg ble veldig glad da jeg så at jeg hadde kontakt med nettet fra denne konfigurasjonen.

har jo bare prøvd det i 5 minutter nå så jeg vet ikke om det bare er flaks eller om det er skills. men det regner jeg med å få svar på ganske fort. enten har jeg kontakt i mårn når jeg står opp eller så har jeg ikke.

Jeg er så glad at nesten all router irritasjon er borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å ta en liten oppdatering her nå så dere får vite resultatet.

Har kjøt med disse instillinger i 7 dager nå og har aldri opplevd routeren så stabil som den har vært denne perioden. Det eneste jeg har litt problemer med er at det er mye "connection timeout" i DC++ 0.4034, men frykter at det er en bug i programmet. må vel se etter en oppdatering snart.

Lenke til kommentar

hehe... tydligvis :!:

Men jeg forventet egentlig ikke noe svar, det var bare et gledesutbrudd der jeg ikke hadde noen problemstilling. Uten en problemstilling blir det som regel ikke en svært populær post med mange diskusjoner. Tenkte jeg måtte legge ut en statusrapport for at kanskje andre med liknende problem kan hente litt inspirasjon her.

Oppsettet fungerer forøvrig helt smertefritt fremdeles :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...