Tjohei Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Nå var det jo et spesielt problemt med dette hk'et, hvis du leste den første siden.Ja tror psu'en hadde funket fint med et annet hk. Hmm... Jeg som vurderte dette hovedkortet selv. Blir nesten skræmt vekk fra å hoppe på 939 platformen nå, jeg... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Vent på nforce 4 da. Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Kan jeg få komme med noen forslag? Når det gjelder ledninger fra reset, hdd led og power led så napper du ut disse! KUN power switch settes i og du starter! Det kan jo være at noe er feil med noen av ledningene. Om det fortsatt er samme feil foreslår jeg at du får sjekket CPU. Alt jeg har lest til nå i tråden synes jeg peker mot CPU eller hovedkort. Har ikke erfaring med AMD64, men det kan vel ikke være noe med firmware til hovedkortet som gjør at din CPU ikke er støttet? Har opplevd nylig med Celeron D at maskinen såvidt startet men slo seg av igjen når firmware for hovedkortet ikke støttet CPU. Puttet da inn en eldre Pentium 4 (som hovedkortet fungerte med), oppgraderte firmware og satte tilbake Celeron D. Alt fungerte! Det var da et par tips... Takk for innspill! Det første tipset skal det ikke bli noe problem å teste ut, men likevel virker det rart at begge hovedkortene/kabinettene skal ha samme ledningsfeil. Det samme gjelder egentlig tips nr to: hva er oddsen for at man får to stk doa cpu-er eller to defekte hovedkort? Samme problem oppstår jo på begge pc`er.. Det med firmware er interessant... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få testa det (siden få eller ingen jeg kjenner har AMD64 eller 939 hk. Får ringe litt rundt! Takker igjen! Lenke til kommentar
Onslow Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Gud bedre, jeg gleder meg til å få høre hva løsningen på problemet ditt blir ! :!: Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Gud bedre, jeg gleder meg til å få høre hva løsningen på problemet ditt blir ! :!: Et brett med lykkepiller og 18 pils virker mest sannsynlig nå.. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Nikkor: har du tro på at det blir bedre? Det blir jo første brikkesett med 939 og PCIe... Lenke til kommentar
viranth Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Bruker du SATA strømledningene fra NorthQ PSU på hardiskene? Om du gjør de så napp dem ut og bruk de gammeldagse ledningene. Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Bruker du SATA strømledningene fra NorthQ PSU på hardiskene? Om du gjør de så napp dem ut og bruk de gammeldagse ledningene. Barracudaen kan man kun bruke SATA strømledningene på. Raptoren derimot, er det fult mulig på. Under testing blir kun sistnevnte tatt i bruk, så dette er ikke årsaken til problemene.. Lenke til kommentar
snole Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Du skriver at det kommer en voice message om et systemet er overklokket. Har du satt noe CPU og eller FSB speed via dip-switcher? Kan du uforvarende ha satt hastigheten for høyt? Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Virker høyst usannsynlig, siden alt som har blitt gjort er å sette inn komponenter, koble til og så starte opp.. Ingen endringer på cpu speed eller fsb speed med andre ord, så lenge det ikke har blitt tukla med før vi fikk kortene Lenke til kommentar
snole Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Er det DIP'er for å sette slikt, eller er alt i BIOS? Hvis det er DIP'er på HK for å stille slikt ville jeg sjekket det, for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Nikkor: har du tro på at det blir bedre? Det blir jo første brikkesett med 939 og PCIe... Mulig, kortet som er testet på hw.no nå ser jo bra ut det også. Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Har en sjekkliste som er lengre enn kokeboka til Ingrid Espelid Hovvig her, men jeg noterer selvfølgelig dette også! Takker igjen for innspill! Om jeg fullstendig forsvinner fra denne posten, så hadde det vært flott om noen kunne sendt en ambulanse evt psykolog til Hermann Foss gate i morra... Lenke til kommentar
Juke Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Lykke til i allefall, håper du finner en løsning ganske kjapt. Jeg har hatt liknende problemer selv, så jeg vet hvor frustrerende slike ting er - spesielt når det tar tid å finne ut av det. Finner du ikke ut noe fornuftig, kan det kanskje være lurt å levere inn PC'en på et lokalt PC-verksted og la dem finne feilen for deg? Da slipper du irritere deg over det lenger. Det koster jo litt, men da finner du i allefall ut av det ganske kjapt. Eller du kan sende inn PC'en med hovedkort, CPU, PSU og minnebrikker intakt - men det funker kanskje bare hvis du har kjøpt alle disse komponentene på samme sted? Dette er sikkert den billigste måten å gjøre det på i allefall. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Mulig, kortet som er testet på hw.no nå ser jo bra ut det også. Men det er jo Socket 754... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Ops, men du finner nok et snart! Epox kortet komplett har fått inn, ser ganske bra ut da... Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) hei G Har snoket litt på asus.com.tw, fant ut at hovedkortet ditt ikke støtter revisjon D av cpuen din uten å ha BIOS versjon 1007 (jf asus). "Standard"versjonen av cpuen støttes i alle bios-revisjoner. Edit: legger til bilde av tabellen nå vet jeg ikke hvordan du kontrollerer hvilken revisjon du har, fant heller ikke noe forklarende ang. dette i den første pdf'en på denne siden... Ifølge den samme tabellen, virker 3800+ med alle versjoner av bios, kanskje du kan få låne en av komplett, flashoppdatere biosen din og så se om det funker? Endret 15. oktober 2004 av jhsveli Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Jhsveli, du nok et eksempel på hvorfor jeg digger Hardware.no! Legger til enda en ting på sjekklista mi, så får vi håpe det her løser seg.. Ikke at jeg heller vet hvordan jeg skal få sjekka hvilken revisjon jeg har, men kanskje det er noen kloke hoder her som vet det..... Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Dersom noen blir kloke på følgende tall oppført på cpu (tenker da på hvorvidt det er revisjon D eller ikke) : ADA3500DEO4AW CBAEC 0425RPM 1016344G40314 så hadde jeg unektelig satt stor pris på å høre fra deg/dere... Endelig helg, folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå