Gå til innhold

Forskjellen på disse to skjermkortene ?


Vizla

Anbefalte innlegg

Har lest litt.. men finner vell egentlig ikke noe forskjell.. En eller annen guru som kan fortelle meg forskjellen, og om de 400 ekstra kronene er verdt det ?

 

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB 1700kr

Sapphire Radeon 9800 PRO Ultimate 128MB 2100kr

 

*edit*

utenom da at Ultimate har passiv kjøling.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at Ultimate Edition koster mer, er jo at man får et lydløst/vifteløst skjermkort uten å måtte bryte garantien ved å montere en slik kjøler selv. Dessuten har Ati/Sapphire godkjent kjøleren til dette kortet og "garanterer" at det skal fungere uten for stor varmeutvikling.

Hvis 9800pro Ultimate Edition kun koster 2100,- syns jeg prisen kan forsvare det. Men jeg har sett Ultimate Edition til over 3000,- nylig, og DET er waste det!

Lenke til kommentar
Grunnen til at Ultimate Edition koster mer, er jo at man får et lydløst/vifteløst skjermkort uten å måtte bryte garantien ved å montere en slik kjøler selv. Dessuten har Ati/Sapphire godkjent kjøleren til dette kortet og "garanterer" at det skal fungere uten for stor varmeutvikling.

Hvis 9800pro Ultimate Edition kun koster 2100,- syns jeg prisen kan forsvare det. Men jeg har sett Ultimate Edition til over 3000,- nylig, og DET er waste det!

jeg setter altid et kort under blodtesting først, for å forsikre meg om at det fungerer 100%, slik at jeg ikke driter meg loddrett ut, med å montere en ny kjøler ( som da bryter garantien. ) og finne ut at kortet har en fin feil som er gjort fra fabrikken sin side.. :p Selvom.. ja.. kan klare å montere kjøleren feil, komme borti noe osv, men sjangsene for det er jo lik 0 hvis man bare gidder å ta seg litt tid ;)

Lenke til kommentar
Yter vel kanskje ikke noe særlig bedre som standard. Men dersom du åpner alle pipelinene, er dette et helt annet kort.

samma hvem av kortene det blir, så vil de IKKE kjøre på standard.. ;)

altås hvis du tweker et 9800pro så mye som mulig å et 6800LE så mye som mulig så vil 6800LE ende opp som et nesten dobbelt så kraftig kort .... Så for pokker ikke kjøp 9800pro

Lenke til kommentar
samma hvem av kortene det blir, så vil de IKKE kjøre på standard.. ;)

Dersom du har tenkt å overklokke og tweake tror jeg 6800le er et bedre valg.

 

Kjøpte selv grafikkort like før Rivatuner kom med software mod for å åpne pipene på 6800, og valgte 9800Pro fordi jeg ikke hadde særlig lyst til å begynne å lodde på et nytt kortet.

 

Men må nevne at det er et sjangsespill om du kan bruke alle pipelinene, noen kort har en eller flere som er skadet.

 

Men selv om du ikke får åpnet alle, har du et mye kraftigere kort en et 9800pro flashet til XT.

 

Edit (Angrer ivertfall selv på at jeg ikke kjøpte 6800Le eller 6800nu )

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Yter vel kanskje ikke noe særlig bedre som standard. Men dersom du åpner alle pipelinene, er dette et helt annet kort.

samma hvem av kortene det blir, så vil de IKKE kjøre på standard.. ;)

altås hvis du tweker et 9800pro så mye som mulig å et 6800LE så mye som mulig så vil 6800LE ende opp som et nesten dobbelt så kraftig kort .... Så for pokker ikke kjøp 9800pro

hvor mange pipelines er uåpnet på 6800le ?

Lenke til kommentar
Yter vel kanskje ikke noe særlig bedre som standard. Men dersom du åpner alle pipelinene, er dette et helt annet kort.

samma hvem av kortene det blir, så vil de IKKE kjøre på standard.. ;)

altås hvis du tweker et 9800pro så mye som mulig å et 6800LE så mye som mulig så vil 6800LE ende opp som et nesten dobbelt så kraftig kort .... Så for pokker ikke kjøp 9800pro

hvor mange pipelines er uåpnet på 6800le ?

Det er 8

Lenke til kommentar
Yter vel kanskje ikke noe særlig bedre som standard. Men dersom du åpner alle pipelinene, er dette et helt annet kort.

samma hvem av kortene det blir, så vil de IKKE kjøre på standard.. ;)

altås hvis du tweker et 9800pro så mye som mulig å et 6800LE så mye som mulig så vil 6800LE ende opp som et nesten dobbelt så kraftig kort .... Så for pokker ikke kjøp 9800pro

hvor mange pipelines er uåpnet på 6800le ?

Det er 8

kk og dette er prat om SOFTWARE mod, og ikke lodding ? for no loddeustyr har jeg ikke, og har null erfraing med det.. ikke noe jeg vil gi meg ut på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...