Insomnis Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Leser at mange hevder ganske stor ytelses forbedring med RAID 0, og med tanke på tilbudet til Yatack, tenkte jeg at jeg skulle sjekke opp litt. Men, etter å ha lest en 30 siders artikkel/test hos Anandtech ble jeg litt skuffet, dog var testen et år gammel og gjordt på en Duron 850Mhz PC. Jeg hadde allikevel forventet mer en 13% ytelsesøkning... Noen som har kommentarer, og evt, er ytelsesøkningen bedre på dagens PC'er ? Lenke til kommentar
Tias Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Les siste nr av PCPro, der står det en flott reportasje om raid og ytelses økning/senkning. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Tja.. du får jo doblet overføringshastigheten fra disk da:) Veldig fint om du jobber mye med å pakke ut store rar filer, eller med video:) Men sitter du bare å driver med spill og office er det jo liten vits i å sette opp en raid 0 array:) Dessuten er risken du tar ved å sette opp en raid 0 sak ikke helt verdt vinninga alltid:) En 13% yelses økning på et helt system er da slettes ikke dårlig syns nå jeg da, er jo mer enn diskhastighet som teller på ytelsen din liksom. Raiden er også et fint sted å hive swap fila:) Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 18. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2002 Når man snakker om høyere risiko på raid0 er det da snakk om at array'en kræsjer, eller tenker man på generellt at en av diskene tar kvelden. Og må man bruke hele harddisken til RAID? Det ideelle hadde jo vært å kjøre noe av den i RAID0 og noe i RAID1 - tviler på at dette funker, men hva med f.eks. halvparten i RAID og resten som vanlig? Lenke til kommentar
doodlebugger Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Har selv kjørt RAID 0 i snart to år nå, og målt mot nøyaktig likt system, ligger RAID ca 30% høyere i ytelse ifølge HDTach. Dette med komonenter som i signaturen. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 18. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2002 Et annet problem jeg har med dagens løsning, som jeg finner noe merkelig - når jeg kopierer noen store filer, eller mange filer så harddisken jobber intenst, så går systemet ned i kne. CPU bruken ligger ikke på mer enn +-10% allikevel så blir alle programmer sinnsykt trege. Er dette normalt ? Via problem ? Har ikke installert noe 4in1 drivere i XP, prøvde med de siste, men det virket ikke som om de ble installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå