Gå til innhold

HIM og annen "jente" metal


chil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At nightwish omtrent bare spiller coverlåter, slik som du hinter til, er jo "sjempe sjempe" feil. Nevnt alle coverlåtene de har over de 5 siste albumene da?

Greit nok at "over the hills and far away" er et Gary Moore cover, Phantom of the Opera er en musical og Walking In The Air er et cover, men av 5 album og over 50 egenproduserte sanger er ikke dette noe uvanlig i det hele tatt :roll:

Ikke at jeg har noe spesielt forhold til nightwish, men rett skal være rett..

 

Edit: Instrumentalen "Crimson tide" er også tatt fra filmen med samme navn :blush:

Ganske morsomt at en av Nightwish sine største og kjente låter faktisk er et cover. Et cover der orginalen er så mange ganger bedre, men som så få som hører på Nightwish har hørt (om)

Lenke til kommentar
At nightwish omtrent bare spiller coverlåter, slik som du hinter til, er jo "sjempe sjempe" feil. Nevnt alle coverlåtene de har over de 5 siste albumene da?

Greit nok at "over the hills and far away" er et Gary Moore cover, Phantom of the Opera er en musical og Walking In The Air er et cover, men av 5 album og over 50 egenproduserte sanger er ikke dette noe uvanlig i det hele tatt  :roll:

Ikke at jeg har noe spesielt forhold til nightwish, men rett skal være rett..

 

Edit: Instrumentalen "Crimson tide" er også tatt fra filmen med samme navn  :blush:

Ganske morsomt at en av Nightwish sine største og kjente låter faktisk er et cover. Et cover der orginalen er så mange ganger bedre, men som så få som hører på Nightwish har hørt (om)

De tre sangene som eer nevnt der er langt fra de beste til Nightwish og heller ikke de mest kjente, men men..

Crimson Tide/Deep Blue Sea er vel bare en instrumental de drog på en konsert engang menst Tarja var nede å skiftet. Har hvertfall ikke sett noe av den på noen av platene deres utenom From Wishes To Eternity som er live opptak.

 

Til TLZ: Nightwish er ikke de eneste som driver med opera-metal, men i mine ører av de som har fått det til best. Selvfølgelig er ikke Once original, de har jo gitt ut minst 5 plater før i samme sjanger. Hvor lenge har Within Temptation holdt på når du først nevner de? Har personlig ikke hørt et kvekk om de før den Mother Earth plata.

Lenke til kommentar

Tror det er ganske trygt av meg å påstå at generelt sett er Nemo mer kjent. Jeg har ikke noe spesielt forhold til Over the hills... og det er ikke en sang som går igjen de gangene jeg har pratet om Nightwish med noen. Men blir for søkt å krangle om det. Ting oppfattes forskjellig og varierer fra "miljø" til "miljø".

Lenke til kommentar

først av alt, 1. ord: MUSIKKSMAK?!

 

Teit å begynde å si at ditt å datt suger. Jeg personlig digger HIM, de kaller det selv "love metal". grunnen til at de fleste ivertfall kaller HIM for et "homse band" osv, er vel fordi sangeren ser ikke akuratt så j3vla macho ut, but then again, synst ikke folk fra korn, greenday, blink 182 (bare får å nevne noen) ser so veldi "macho" ut med toppvekt på 30kg der 50% av vekten er sminke og lenker..

 

what a wicked THREAD..heh

Lenke til kommentar
Tror det er ganske trygt av meg å påstå at generelt sett er Nemo mer kjent. Jeg har ikke noe spesielt forhold til Over the hills... og det er ikke en sang som går igjen de gangene jeg har pratet om Nightwish med noen. Men blir for søkt å krangle om det. Ting oppfattes forskjellig og varierer fra "miljø" til "miljø".

enig.

 

må også si meg enig i at nemo virker mer kjent en den over the hill greia

Lenke til kommentar
Tror det er ganske trygt av meg å påstå at generelt sett er Nemo mer kjent. Jeg har ikke noe spesielt forhold til Over the hills... og det er ikke en sang som går igjen de gangene jeg har pratet om Nightwish med noen. Men blir for søkt å krangle om det. Ting oppfattes forskjellig og varierer fra "miljø" til "miljø".

Det kan godt hende. Men det var det ikke da jeg var innom Nightwish ;)

Lenke til kommentar
syns det er jævlig laterlig når folk sier HIM er femi fordi tekstene deres handler om kjærlighet, er vel ikke så jævli hardt å sminke seg, ha langt håre og vræle om satan?

det er ihvertfall ikke mye originalt.

Det er tøft å vræle som faen.

Dessuten virker det som om du er imot black/death metal, eller ikke tørr å høre på det. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...