Gå til innhold

1024 ram @ 512->heilt plutselig!

Mala

Anbefalte innlegg

Hei. Mens eg startet opp windows i dag så merket eg at oppstarten var tregere en normalt, og CS : S gjikk treger en normalt.Sånn rent tilfedlig så gjikk eg inn på kontrol panel og så inn på system. Der såg at det stod oppført 512 ram :hmm:

Woot da foock tenkte eg.Eg restartet windows ett par ganer, og 512 var min mengde ram :thumbdown: Har resatt BIOS,Opdatert BIOS,Flyttet rundt på de 2 TwinMos 3200 brikene og sitter fortsatt me 512 ram :nei: KAn den ene brikken ha røket?? Men åssen i horeskjegget kan det ha skjedd da? har jo ikkje fiklet inne i maskina siden eg klokket CPU litt for mye å måtte resette BIOS. Det var fro en uke siden. Sjekket faktisk senest i går inne på sytem, da stod det oppført 1 gig me ram :w00t: Er det noen som har noen tips så kjør på :yes:

Eg har hovedkort type : MSI K7N2 Delta L

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Test brikkene hver for seg så ser du hva som virker.

Overklokker du uten å stoppe pci/agp frekvens på 33/66 så kan hardware bli ødelagt over tid ja

Hadde maskinen klokket i noen ukers tid, men opdaget ingen vesentlig ytelses forskjell så klokket ned igjen. Pci/agp frekvensene var også låst.men som sagt brikken kan umulig vere skadet av klokking.Testet brikkene hver for seg, får start med begge brikken, og med 1 brikke(tydligvis den som fungere :whistle: )

velvel skal hjem å prøve litt til etter skolen å se åssen det går :yes:

Lenke til kommentar

Vel har endlig fått tid til å se litt mere på ram problemet mitt ;) Brikken funker ikkje watsoever på mitt HK, uansett slot.Åssen den kan ha slutta å funke vet eg ikkje..men surt er d :no: SKa sende en mail til komplett å høre ka d e har å si

Lenke til kommentar
tror admin'c har rett det lureste hadde vært og teste brikkene hverfor seg og ikke klokke... hvis de viser at begge funker i en slot er det feil på HK det hadde vært kjipt :no:

Nei nei, ingenting på maskina mi er klokka @ all. alt er på stock settings, cpu,skjermkort etc. Det er bare en ram brikke som funker i alle slottene, den andre funker ikkje i noen i hele tatt ergo så funker ikkje denne brikken på mitt HK lenger.Men at den klikket bare sånn uten videre da?? w00t a fooock :nei:

Lenke til kommentar
KANSKJE den er ødelagt?

åå nei!!! sie du d!! tror du ikkje at eg har fått me meg det??? :tease: Det er grunnen eg lurere på, er mulig den var av bad quality, mend et er den nyeste brikken eg kjøpte i sommer så.. :hrm: Den gamle Twinmosen har holdt seg bra å stabil :thumbup:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...