Gå til innhold

Brenne over fra sone 1 til sone 2 ?

Digitize

Anbefalte innlegg

Hei,

En kompis av meg har kjøpt en sone 1 DVD. Så får han ikke spilt den på dvd spilleren sin pga. at spilleren er låst til sone 2 (aner ikke hvilken spiller han har).

Uansett, han spurte om jeg kunne kopiere plata over til sone 2 (altså: rip'e den inn på hd'en min og brenne den ut på min NEC brenner som sone2).

Går dette ann å gjøre og hva trenger jeg evt. ? (har aldri rippet en dvd før).

Hvis det ikke går, finnes det noe annet man kan gjøre ? (utenom at han må kjøpe ny dvd spiller ...... ).

Takk for alle svar !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar så langt folkens !

Jeg har nå prøvd 2 ganger å brenne over denne sone 1 filmen via DVD shrink programmet. Skal innrømme at jeg ikke har lest så altfor mye av den norske beskrivelsen, da programmet forklarte segselv.

Men nå sliter jeg litt her !

Dette skjedde første gangen ;

Satt inn sone 1 platen og fikk den fint fram i dvdshrink. Rippet det inn og fikk spørsmål om valg av sone, valgte å sette den til sone 2.

Satt igang rippingen og brenningen (brukte det innebygde brenneprogrammet i dvdshrink).

Etter om lag halvannen time var alt ferdig.

Men, uansett om jeg bruker min stasjonære dvd (som tar alle soner), eller den innebygde i pc'en får jeg en og samme melding ved oppstart ;

"This player is incompatible with the region marking of this disc"

Samme gjorde seg gjeldende når jeg prøvde igjen men da valgte yttligere under options etter at cd'en var inni, å spesifisere den til sone 2.

PowerDVD registrerer også platen som en sone 2.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg har gjort galt her, eller bør gjøre ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...