Gå til innhold

Telenor Internett Abuse avd


Anbefalte innlegg

Har endelig fått sjekket mailen min etter at internett-tilkoblingen min plutselig ble stengt.

 

Har Telenor internett til vanlig , men måtte koble meg opp med en annen leverandør da jeg idag ikke kunne koble meg til med den vanlige tikoblingen.

 

Da jeg til slutt fant ut at jeg kunne sjekke mailen via Online.No så jeg at jeg hadde fått mail fra Abuse avd. hos Telenor.

 

Der stod det at de hadde logget trafikken på min oppkobling og at de hadde funnet ureglementert trafikk mot andre maskiner i så stort omfang at de valgte å begrense tilgangen.

 

Tydeligvis stenge i dette tilfellet.

 

Kjekt å stenge først og sende mail etterpå???

 

Etter hva jeg vet har jeg ikke gjort noe galt og har ikke virus da jeg oppgraderer Norton hele tiden.

 

Hva er dette for noe?

 

Noen som har noe forslag?

 

Har forøvrig sendt mail til Telenor ang dette , men med kundeservicen til Telenor så får jeg vel svar iløpet av desember.

 

Mvh

Darkwing Duck

Endret av Darkwing Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal uansett først få en advarsel i posten, så du er klar over det.

Fikser du ikke "problemet" så stenger de den etter 2 uker , etter at du mottok brevet. Hadde selv virus på en maskin her i huset, fikk stengt linja plutslig. De sa jeg var klar over det, siden de hadde sendt brev hjem til meg, men det fikk jeg hvertfall aldri, samme har skjedd med flere jeg kjenner..

Lenke til kommentar
Du skal uansett først få en advarsel i posten, så du er klar over det.

Fikser du ikke "problemet" så stenger de den etter 2 uker , etter at du mottok brevet. Hadde selv virus på en maskin her i huset, fikk stengt linja plutslig. De sa jeg var klar over det, siden de hadde sendt brev hjem til meg, men det fikk jeg hvertfall aldri, samme har skjedd med flere jeg kjenner..

Har ikke mottat noe brev og mailen sendte de etter at de stengte bruker-kontoen.

 

Darkwing

Lenke til kommentar

ISP stengte abonnementet til muttern sin PC også for ei stund sida. Kjørte en virusscan, fant over 40 forskjellige virus, så det er jo forståelig :p

Hun hadde installert Norton Antivirus 2003, men aldri kjørt en update såklart. Lisensen var ett år ute på dato også. Husk på å bruke liveupdate innimellom, hjelper ikke å ha virusprogram du aldri oppdaterer med nye virus.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
ISP stengte abonnementet til muttern sin PC også for ei stund sida. Kjørte en virusscan, fant over 40 forskjellige virus, så det er jo forståelig :p

Hun hadde installert Norton Antivirus 2003, men aldri kjørt en update såklart. Husk på å bruke liveupdate innimellom, hjelper ikke å ha virusprogram du aldri oppdaterer med nye virus.

Norton står på Auto Update så det skal oppdatere seg automatisk og det har det gjort. Finner ingen virus på maskinen.

 

 

 

Darkwing

Endret av Darkwing Duck
Lenke til kommentar
Har bare en ting å si..Ring 05000. Du løser ingenting ved å sitte og klage for deg selv. La dem vite om problemet ditt. Telenor har ikke 20 minutter venting på kundeservice siden de har så mange ansatte på KS over hele Norge. Koster ikke mer enn vanlig takst heller.

Det står utrykkelig at all komunikasjon skal foregå skriftlig vha mail, faks eller brev.

Mail er sendt og det eneste jeg har klagd på er tiden det tar for at de skal gidde å svare.

 

Spørsmålet mitt omhandlet hva det kunne være.

 

 

Darkwing

Lenke til kommentar

Når abuse stenger tilgangen pga. "merkelig" trafikk, gjelder det så godt som ALLTID virus (såfremt du ikke har sittet og kjørt no sniffere). De stenger ikke kontoen pga. p2p trafikk eller annen nedlasting. Og ja, folka på abuse-avdelingen vet hva de holder på med.

 

Dersom du ikke er sikker selv, syns jeg du skal forsøke å få noen med bedre peiling til å ta en titt på maskinen din.

 

Og ja, du må sende skriftelig svar, da Abuse avdelingen for det første ikke kan nåes fra helpline (av "sikkerhetsgrunner"), og for det andre fordi de vil ha alt skriftelig i tilfelle en tvist (forliksråd/rettssak).

Endret av covah
Lenke til kommentar
Når abuse stenger tilgangen pga. "merkelig" trafikk, gjelder det så godt som ALLTID virus (såfremt du ikke har sittet og kjørt no sniffere). De stenger ikke kontoen pga. p2p trafikk eller annen nedlasting. Og ja, folka på abuse-avdelingen vet hva de holder på med.

 

Dersom du ikke er sikker selv, syns jeg du skal forsøke å få noen med bedre peiling til å ta en titt på maskinen din.

 

Og ja, du må sende skriftelig svar, da Abuse avdelingen for det første ikke kan nåes fra helpline (av "sikkerhetsgrunner"), og for det andre fordi de vil ha alt skriftelig i tilfelle en tvist (forliksråd/rettssak).

Da må det være noe ikke virus-programmet, som forøvrig følger med deres abb, ikke finner. I tillegg har jeg kjørt både Ad-Aware og Spy-Sweeper.

 

Om ikke dette er nok så har jeg formatert harddisken forrige uke pga SP2.

 

Darkwing

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Vel, det finnes nok av idioter med usikrede maskiner som er infisert av ormer/virus og annen elendighet. Jeg synes det er positivt at Telenor tar ansvar og stenger slike folk ute fra nettet til de kan rette opp maskinene sine.

 

Jeg kjenner endel som jobber der, og de tar jobben sin _meget_ seriøst, og er faktisk noen av de mest kompetente folkene jeg kjenner hva angår IT.

 

Jeg er drittlei økt og unødvendig trafikk pga folk som ikke kan sikre maskinene sine. But hey - thats just me.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Vel, det finnes nok av idioter med usikrede maskiner som er infisert av ormer/virus og annen elendighet. Jeg synes det er positivt at Telenor tar ansvar og stenger slike folk ute fra nettet til de kan rette opp maskinene sine.

 

Jeg er drittlei økt og unødvendig trafikk pga folk som ikke kan sikre maskinene sine. But hey - thats just me.

Du må gjerne komme med flere tiltak jeg kan gjøre i tillegg til å kjøre med SP2, Norton Antivirus/Internet Security, SpySweeper, Ad-Aware og PopUpBlocker.

 

Hvis man er idiot for å bare kjøre med disse tiltakene så tror jeg det er mange av oss.

 

Dessuten har jeg IKKE kritisert jobben de gjør, jeg lurte bare på hva det kunne være, men som vanlig så sporer folk helt av.

 

Darkwing

Endret av Darkwing Duck
Lenke til kommentar
Om ikke dette er nok så har jeg formatert harddisken forrige uke pga SP2.

Hmm... her har vi kanskje tabben din?

Koblet du deg på nettet FØR du du hadde installert en firewall da du reinstallerte?

Sitter man online på en ubeskyttet maskini 2-3 minutter, er man virusinfisert. Man trengere ikke engang å RØRE maskinen, det holder rett og slett med at man er online.

 

Skal du reinstallere XP, må du ta noen forholdsregler:

 

1. Lag en XP cd med SP2 integrert og installer fra den. SP2 inneholder RPC patchene som forhindrer deg ifra å bli infisert av feks. Sasser.

2. Ta ut nettverkskabelen under installasjonen. Installer en firewall FØR du plugger i kabelen. Kjør deretter Windows Update og last ned alle kritiske oppdateringer

Lenke til kommentar

Jeg har lagd en XP-cd med SP2, men innstallerte ingen ekstra firewall før jeg kjørte innstallasjonsprogrammet til Telenor.

Dette programmet skal brukes pga sikkerhet. Dette innstallerer også en firewall.

 

Hvis det er problemet får Telenor ta skylden selv, for da er viruset, som ikke Norton eller noen annen soft finner, kommet fra deres program og nettside.

 

Darkwing

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...