Darkwing Duck Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Har endelig fått sjekket mailen min etter at internett-tilkoblingen min plutselig ble stengt. Har Telenor internett til vanlig , men måtte koble meg opp med en annen leverandør da jeg idag ikke kunne koble meg til med den vanlige tikoblingen. Da jeg til slutt fant ut at jeg kunne sjekke mailen via Online.No så jeg at jeg hadde fått mail fra Abuse avd. hos Telenor. Der stod det at de hadde logget trafikken på min oppkobling og at de hadde funnet ureglementert trafikk mot andre maskiner i så stort omfang at de valgte å begrense tilgangen. Tydeligvis stenge i dette tilfellet. Kjekt å stenge først og sende mail etterpå??? Etter hva jeg vet har jeg ikke gjort noe galt og har ikke virus da jeg oppgraderer Norton hele tiden. Hva er dette for noe? Noen som har noe forslag? Har forøvrig sendt mail til Telenor ang dette , men med kundeservicen til Telenor så får jeg vel svar iløpet av desember. Mvh Darkwing Duck Endret 12. oktober 2004 av Darkwing Duck Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Ring og kalg. Antar du kjører FTP så jeg anbefaller deg og skifte til NGT, mye bedre for slike formål, laster opp over 100gb via netthver måned, og aldri har jeg noen problemer med at NGT klager:) [forøverig er dette ingen warez, men private renders etc, så ingen roper ulv ulv:] Lenke til kommentar
John P. Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Eneste(kanskje litt dumme) forslaget jeg har, kan være P2P(WinMX, BitTorrent, etc.), men det er jo ikke ulovlig i seg selv, og man bryter seg jo heller ikke inn på andres maskiner da. Kan jo hende noen har hacket via deg, men hvis du ikke kan finne noe virus/trojan... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Du skal uansett først få en advarsel i posten, så du er klar over det. Fikser du ikke "problemet" så stenger de den etter 2 uker , etter at du mottok brevet. Hadde selv virus på en maskin her i huset, fikk stengt linja plutslig. De sa jeg var klar over det, siden de hadde sendt brev hjem til meg, men det fikk jeg hvertfall aldri, samme har skjedd med flere jeg kjenner.. Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg kjører med isdn og da er det ikke rare greiene man kan foreta seg. Jeg bruker Norton Antivirus 2004, Ad-Aware og SpySweeper. Darkwing Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Du skal uansett først få en advarsel i posten, så du er klar over det.Fikser du ikke "problemet" så stenger de den etter 2 uker , etter at du mottok brevet. Hadde selv virus på en maskin her i huset, fikk stengt linja plutslig. De sa jeg var klar over det, siden de hadde sendt brev hjem til meg, men det fikk jeg hvertfall aldri, samme har skjedd med flere jeg kjenner.. Har ikke mottat noe brev og mailen sendte de etter at de stengte bruker-kontoen. Darkwing Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) ISP stengte abonnementet til muttern sin PC også for ei stund sida. Kjørte en virusscan, fant over 40 forskjellige virus, så det er jo forståelig Hun hadde installert Norton Antivirus 2003, men aldri kjørt en update såklart. Lisensen var ett år ute på dato også. Husk på å bruke liveupdate innimellom, hjelper ikke å ha virusprogram du aldri oppdaterer med nye virus. Endret 12. oktober 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) ISP stengte abonnementet til muttern sin PC også for ei stund sida. Kjørte en virusscan, fant over 40 forskjellige virus, så det er jo forståelig Hun hadde installert Norton Antivirus 2003, men aldri kjørt en update såklart. Husk på å bruke liveupdate innimellom, hjelper ikke å ha virusprogram du aldri oppdaterer med nye virus. Norton står på Auto Update så det skal oppdatere seg automatisk og det har det gjort. Finner ingen virus på maskinen. Darkwing Endret 12. oktober 2004 av Darkwing Duck Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Har bare en ting å si..Ring 05000. Du løser ingenting ved å sitte og klage for deg selv. La dem vite om problemet ditt. Telenor har ikke 20 minutter venting på kundeservice siden de har så mange ansatte på KS over hele Norge. Koster ikke mer enn vanlig takst heller. Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Har bare en ting å si..Ring 05000. Du løser ingenting ved å sitte og klage for deg selv. La dem vite om problemet ditt. Telenor har ikke 20 minutter venting på kundeservice siden de har så mange ansatte på KS over hele Norge. Koster ikke mer enn vanlig takst heller. Det står utrykkelig at all komunikasjon skal foregå skriftlig vha mail, faks eller brev. Mail er sendt og det eneste jeg har klagd på er tiden det tar for at de skal gidde å svare. Spørsmålet mitt omhandlet hva det kunne være. Darkwing Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det skader aldri å påminne dem på at du har sendt dem brev, særlig ikke store trege firmaer som Telenor Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Når abuse stenger tilgangen pga. "merkelig" trafikk, gjelder det så godt som ALLTID virus (såfremt du ikke har sittet og kjørt no sniffere). De stenger ikke kontoen pga. p2p trafikk eller annen nedlasting. Og ja, folka på abuse-avdelingen vet hva de holder på med. Dersom du ikke er sikker selv, syns jeg du skal forsøke å få noen med bedre peiling til å ta en titt på maskinen din. Og ja, du må sende skriftelig svar, da Abuse avdelingen for det første ikke kan nåes fra helpline (av "sikkerhetsgrunner"), og for det andre fordi de vil ha alt skriftelig i tilfelle en tvist (forliksråd/rettssak). Endret 12. oktober 2004 av covah Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg skal ikke anklage dem for å være trege i denne saken da jeg sendte mailen i ettermiddag. Uttalelsen om at de er trege kom av erfaringene jeg har med Telenor generelt fra før. Og utifra de erfaringene har jeg ingen tro på at det skal gå noe kjappere denne gangen. Darkwing Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Når abuse stenger tilgangen pga. "merkelig" trafikk, gjelder det så godt som ALLTID virus (såfremt du ikke har sittet og kjørt no sniffere). De stenger ikke kontoen pga. p2p trafikk eller annen nedlasting. Og ja, folka på abuse-avdelingen vet hva de holder på med. Dersom du ikke er sikker selv, syns jeg du skal forsøke å få noen med bedre peiling til å ta en titt på maskinen din. Og ja, du må sende skriftelig svar, da Abuse avdelingen for det første ikke kan nåes fra helpline (av "sikkerhetsgrunner"), og for det andre fordi de vil ha alt skriftelig i tilfelle en tvist (forliksråd/rettssak). Da må det være noe ikke virus-programmet, som forøvrig følger med deres abb, ikke finner. I tillegg har jeg kjørt både Ad-Aware og Spy-Sweeper. Om ikke dette er nok så har jeg formatert harddisken forrige uke pga SP2. Darkwing Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Vel, det finnes nok av idioter med usikrede maskiner som er infisert av ormer/virus og annen elendighet. Jeg synes det er positivt at Telenor tar ansvar og stenger slike folk ute fra nettet til de kan rette opp maskinene sine. Jeg kjenner endel som jobber der, og de tar jobben sin _meget_ seriøst, og er faktisk noen av de mest kompetente folkene jeg kjenner hva angår IT. Jeg er drittlei økt og unødvendig trafikk pga folk som ikke kan sikre maskinene sine. But hey - thats just me. Endret 12. oktober 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Vel, det finnes nok av idioter med usikrede maskiner som er infisert av ormer/virus og annen elendighet. Jeg synes det er positivt at Telenor tar ansvar og stenger slike folk ute fra nettet til de kan rette opp maskinene sine. Jeg er drittlei økt og unødvendig trafikk pga folk som ikke kan sikre maskinene sine. But hey - thats just me. Du må gjerne komme med flere tiltak jeg kan gjøre i tillegg til å kjøre med SP2, Norton Antivirus/Internet Security, SpySweeper, Ad-Aware og PopUpBlocker. Hvis man er idiot for å bare kjøre med disse tiltakene så tror jeg det er mange av oss. Dessuten har jeg IKKE kritisert jobben de gjør, jeg lurte bare på hva det kunne være, men som vanlig så sporer folk helt av. Darkwing Endret 12. oktober 2004 av Darkwing Duck Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Om ikke dette er nok så har jeg formatert harddisken forrige uke pga SP2. Hmm... her har vi kanskje tabben din? Koblet du deg på nettet FØR du du hadde installert en firewall da du reinstallerte? Sitter man online på en ubeskyttet maskini 2-3 minutter, er man virusinfisert. Man trengere ikke engang å RØRE maskinen, det holder rett og slett med at man er online. Skal du reinstallere XP, må du ta noen forholdsregler: 1. Lag en XP cd med SP2 integrert og installer fra den. SP2 inneholder RPC patchene som forhindrer deg ifra å bli infisert av feks. Sasser. 2. Ta ut nettverkskabelen under installasjonen. Installer en firewall FØR du plugger i kabelen. Kjør deretter Windows Update og last ned alle kritiske oppdateringer Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har lagd en XP-cd med SP2, men innstallerte ingen ekstra firewall før jeg kjørte innstallasjonsprogrammet til Telenor. Dette programmet skal brukes pga sikkerhet. Dette innstallerer også en firewall. Hvis det er problemet får Telenor ta skylden selv, for da er viruset, som ikke Norton eller noen annen soft finner, kommet fra deres program og nettside. Darkwing Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 telenor har vel aldri vært kjent for å sende ut så veldig mye virusinfisert programvare. du får bare smøre deg med tålmodighet, tipper du får svar fra abuse-avdelingen i løpet av morgendagen. håper du vil dele svaret med oss, vi er nok mange som er spente på hva det kan være...! Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har lagd en XP-cd med SP2, men innstallerte ingen ekstra firewall før jeg kjørte innstallasjonsprogrammet til Telenor. Ok. Dersom du installerte XP med denne cd'en, er det ikke det som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå