Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av s478 hk


Evil_Hail

Anbefalte innlegg

Fikser pc'en til en venn av meg og det virker som om hovedkortet er dødt og skal derfor bestille et nytt. Er selv amd-fan, men denne karen har sverget til s478 og trenger et nytt hk. Siden jeg selv ikke har noe særlig med erfaringer fra s478, så er jeg helt blank på valg av hk.

 

Han trenger på ingen måter noe high-end kort. Det eneste han trenger er at hovedkortet takler de nyeste grafikkkortene (fx5900) (noe det gamle abit-be7 kortet ikke klarte). Ellers er det bare s-ata, stabilitet, kompitabilitet og pris somm er viktig.

 

Noen som har tips til et dønn stabilt og billig s478 hk?

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt rundt og tenker på et av disse kortene:

 

Abit IS7-E2

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123081&view=detailed

 

eller

 

Abit IC7

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117443&view=detailed

 

 

Han har kun en ddr minnebrikke på 512mb. Ingen problemer med doble minnekanaler da? Vil disse kortene kunne få problemer med de aller nyeste og raskeste skjermkortene?

Lenke til kommentar
...Han trenger på ingen måter noe high-end kort. Det eneste han trenger er at hovedkortet takler de nyeste grafikkkortene (fx5900) (noe det gamle abit-be7 kortet ikke klarte). Ellers er det bare s-ata, stabilitet, kompitabilitet og pris somm er viktig...

Trenger ikke noe dyrt high-end kort. Burde helst koste under 1000,-

Lenke til kommentar

Han har kun en ddr minnebrikke på 512mb. Ingen problemer med doble minnekanaler da? Vil disse kortene kunne få problemer med de aller nyeste og raskeste skjermkortene?

Neida, ingen problemer med å kjøre kun èn brikke, selv om det er et Dual DDR- kort. Saken er bare at da får han ikke utnyttet Dual- oppsettet, men han kan jo kjøpe èn brikke til en annen gang.

 

Og nei, ingen av de HK'ene der har noen problemer med de nyeste grafikkortene.

Men personlig hadde jeg nok ikke kjøprt IS7-E2 kortet..........det kjenner jeg ikke spesielt godt heller, så da kan jeg heller ikke anbefale deg det. IS7 vanlig utgave kjenner jeg dog, og har ingen problemer med å anbefale det.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...