nightcrawler Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Heisann. Hvor lang tid har en butikk lov å bruke på retting/reperasjon? Har hatt en dvd-spiller inn i nesten 3 og en halv uke nå. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ingen øvre grense som jeg vet om, men tror du har krav på en lånedvd-spiller hvis det tar over 2-3 uker. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 erstatnings vare vis det tar over 1uke fra du SENDER pakken til du motar vara. Dette er det vel å merke ingen firma som holder. men passerer en 8-9dager er det bare å ringe å kreve Lenke til kommentar
nightcrawler Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 har fått låne en dvdspiller, men den kan ikke koples til surroundhøytalerene....irriterende. kan jeg kreve en dvdspiller som gir meg mulighet til å bruke høytalerene? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Hvis man leverer inn en vare til reperasjon, og på den måten blir avskåret fra den i over én uke, plikter selger å låne deg en tilsvarende vare på egen regning. Edit: Frykt sitatet: "Den nye forbrukerkjøpsloven ble sanksjonert i statsråd 21. juni, og trer i kraft allerede 1. juli i år. Loven innebærer en rekke endringer og presiseringer i forhold til 1988-kjøpsloven. Det kan bl.a. nevnes at den nye forbrukerkjøpsloven medfører: (...) -at selger i utgangspunktet må stille en erstatningsgjenstand til kundens rådighet dersom retting eller omlevering av mangelfull gjenstand fører til at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen" Endret 12. oktober 2004 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå