Anathema Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Tenker på å lakke skjermen min i sort slik at det "matcher" resten av pc utstyret mitt. Men det jeg lurer på er om skjermen kan bli skadet av det ? Det er jo masse hull inn til kretskorta inne i skjermen... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 tror kanskje du bør demontere skjermen først jeg... for å være sikker i allefall Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 tror kanskje du bør demontere skjermen først jeg... for å være sikker i allefall Støttes Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er det en CRT eller LCD? Du har definitivt ikke lyst på maling inni skjermen. Ikka bare kan det ødelegge komponenter, men om du får det på røret eller lignende i en CRT kan det være brannfarlig. Lakk, avhengig av typen, kan virke reflekterende på varme og føre til overoppheting. Heller ikke bra... Og til slutt, om du demonterer: En CRT skjerm kan inneholde mye strøm på høy spenning, selv etter at kontakten er trukket ut. Nok til å ta livet av et menneske hvis du rører på de gærne komponentene.. Så jeg er ikke sikker på om det er noen god ide... Geir Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 tror kanskje du bør demontere skjermen først jeg... for å være sikker i allefall Enig med den, evt tette til alle steder som lakken kan komme inn. Men vil aller helst anbefale deg å ikke gjøre det. Så slipper du problemer etterpå. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 evt. kjøpe en sort skjerm? Vil ikke anbefale deg å lakkere en CRT. Tror det blir vanskeligere enn man skulle tro, du bør vel helst få ut skjermen og innmaten, vanskelig å lakke uten å sprute ned kretskort, bilderør og alt du IKKE skal lakkere på. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er en god ide å demontere skjermen først ja. Jeg gjorde det selv på min 15" for en god stund siden . Og et godt tips er etter å ha dratt den ut av kontakten, trykk på powerknappen på skjermen så den får utladet litt strøm. Og la skjermen være uten strøm i minst en time elns for å være sikker på at du ikke får støt. Er heftig energi som surrer der inne. Tro du burde søke litt mer ang. strøm på skjermer før du demonterer den. Jeg frasier meg alt ansvar når det gjelder demontering av skjerm Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Ja fin ut det der med strøm på skjermen. Jeg har gjort feilen en gang ALDRI mer. Skulle lakkere min 17" skjerm, Begynnte med demoteringa. Etter en stund begynnte jeg å bli ferdig, kom lengere ned mod komponentene inne i skjermen. BIZZZZZZZZz sa det....Å ja legevakta etterpå...andregrands forbrenning på min arm.... Ta dette i ettereting de som skal demontere skjermene sine. Skal ikke mye til før det sier BZZZZZ Skriveleif Endret 14. oktober 2004 av xanth0s Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Vel, det er idioti å leke med sånt, imo. Jeg ville heller kjøpt en ny skjerm, eller gitt litt faen i om det ikke passet inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98712387 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 enig med fredrikrb... vil heller leve enn å hå en skjerm som matcher btw. på lan er det oftest ganske mørkt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå